A Városháza pénzügyi bizottságának szerdai ülésén tárgyaltak arról a helyi képviselők, hogy milyen fejlesztéseket tud majd belesűríteni az idei, egyébként igen szűkös költségvetésbe a város, mivel többek között megszaladtak a rezsiköltségek.
Mint kiderült, a villamos- és trolibuszközlekedéshez szükséges infrastruktúrát is fel kell újítani. A bizottsági előterjesztés szerint az önkormányzati tulajdonú szakaszokon a legjobban kopó részeket, vagyis egyes íveket és kereszteződéseket 155 millió forintból újítanák fel. Mindez a Galamb utca Boldogasszony sugárúti kereszteződését, a Széchenyi tér bíróság felőli részét, valamint a Tisza Lajos körút Hajnóczy utcától a Gutenberg utcáig tartó szakaszát jelenti. Azt is írták, hogy erre
részben a tram-train, részben pedig a keresztirányú forgalom nagyobb igénybevétele által okozott kopás miatt van szükég.
Úgy tűnik, idén elkezdődhet a rakpart rekonstrukciójának első üteme is, melyre 200 millió forintot irányoztak elő Szeged 2023-as költségvetésében. Ha minden igaz, az első részlet az Árvízi emlékmű környezetének rendbetételét tartalmazza, ekkora összegből többre egyébként sem futná. Már korábban írtunk a város rakparttal kapcsolatos terveiről, miszerint előkészítik annak teljes felújítását. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester szerint a rakpart humanizálása, zöldítése a cél továbbra is, de a korábban tervezettnél kevesebb látványelemmel.
A bizottsági ülésen továbbá azt is tárgyalták, hogy folytatódnak a városrészi felújítások és térrendezések, melyre közel 500 millió forintot szánnak. Tarján szélén a zöldterület lesz bővítve 68 millióért, a Kárász utcán pedig a napvitorlás utcai árnyékolás továbbfejlesztésére irányoznának elő kereken 27 millió forintot. Végül 6 igen és 3 tartózkodás mellett fogadta el a pénzügyi bizottság a város 2023-as költségvetését, melyről a február 17-i ülésén szavaz majd a közgyűlés.