Azt még vasárnap írtuk meg, hogy a Pick „eredeti” téliszalámija egy németországi szupermarketekben közel 9 ezer forintba kerül kilónként, míg mindez egy magyar üzletben 12 ezer forint körül alakul fajlagosan. A Pick Szeged Zrt. a Pénzcentrumnak reagált arra, hogy mindez miért lehetséges.
Mint írják, „a Pick márkanév alatt sokféle szalámi található meg a piacon, így könnyen eshetünk abba a hibába, hogy különböző típusú, illetve eltérő minőségű termékek árát próbáljuk meg összehasonlítani. Magyarországon is vannak olcsóbb Pick szalámik és drágábbak az összetételtől, az érlelési időtől, a hústartalomtól függően”.
Hozzátették, az ugyanazon kategóriába tartozó szalámik esetében, az egyes országokban tapasztalható árkülönbség nagyrészt a termékekre érvényes áfakulcsok eltérő mértékéből fakad: míg a szalámi áfája Németországban jelenleg 7 százalék, Ausztriában 10 százalék, eközben Magyarország 27 százalékkal toronymagasan vezet.
Mint a lapnak elmondták, bizonyos országokban megtehetik, hogy a fogyasztók üzletekbe csalogatása érdekében a beszerzési ár alatt értékesítik a termékeiket a kereskedők. Ezt a gyakorlatot Magyarországon jogszabály tiltja. Kiemelték, a vállalatnak nincs hatása arra, hogy a kereskedők mekkora árrést alkalmaznak egyes Pick termékeken.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
A szegedi vállalat szerint a szalámik árát egyrészt a termék önköltsége, a logisztikai költségek, a kereskedők által alkalmazott árrés és a termékre rakódó adók határozzák meg. A megemelkedett önköltségeket a cég pedig csak fokozatosan tudja beépíteni az átadási áraiba.
Jelezték, gyártóként az elmúlt évben a termékelőállítási és logisztikai költségekben drasztikus emelkedés ment végbe: az élősertés ára egy év alatt közel 80 százalékkal emelkedett, ezen kívül az energiahordozók ára megtöbbszöröződött, de a csomagolóanyag és gépalkatrész költségek is nagyot emelkedtek, nem beszélve a bérköltségekről.