Huszonhárom szegedi, hódmezővásárhelyi, bordányi, domaszéki és szentesi iskolából eddig összesen 663 pedagógus írt alá egy közös nyilatkozatot, miszerint közösen sztrájkba lépnek, ha egyiküket kirúgják vagy máshogyan retorzió éri az oktatás jobbá tételéért való kiállása miatt – írtuk meg októberben.
Ennek eredményeként megalakult októberben a Szegedi Tanárok Együttműködési Platformja (STEP), akik a régiónkban dolgozó óvónőket, tanítókat, tanárokat, egyetemi oktatókat és a mindannyiuk munkáját segítő szakembereket fogták össze, hogy együtt kommunikáljanak, cselekedjenek és tiltakozzanak a kormány oktatáspolitikája miatt.
A STEP és a szegedi és Szeged környéki iskolák által október 14-én kiadott Együttműködési Nyilatkozat aláírói most kiadtak egy újabb nyilatozatot arról, hogy köszönik azt a rengeteg „együttérző és velük együttgondolkodó” jelenlétet, figyelmet és közös cselekvést, amellyel kísérik és segítik az elmúlt években már „fájdalmasan eltorzult magyar oktatási rendszer jobbá tételére, a hatalmas gondok megoldására” tett erőfeszítéseiket.
Mint írják, jót akarnak: diáknak, tanárnak, óvónőnek, szakoktatónak, iskolai segítő munkatársnak, szülőnek, nagyszülőnek, családnak, a magyar társadalom minden tagjának, akit valamilyen módon érint az oktatás- és nevelésügy kérdésköre. Hiszen ahogy megjegyzik, az iskola mindenki ügye.
Hétfőn írtunk arról, hogy száztizenhat, a természettudományos, illetve informatikai területeken dolgozó szegedi egyetemi oktató és kutató tett közös nyilatkozatot, amelyben nyilvánosan szolidaritást vállalnak a közoktatás szereplőivel, támogatva követeléseiket. Az aláírók egyúttal kifejezik egyetértésüket az MTA Közoktatási Elnöki Bizottsága által közzétett, a helyzet lehetséges megoldásait is tartalmazó összegzéssel.