Közel 883 millió forintért készülhetnek a szabadkai tram-train és a kecskési villamos tervei

Hivatalosan is kihirdették ugyanis hosszas vajúdás után a tervezési projekt nyertesét. Ehhez egy fellebbezés és utólagos hiánypótlás kellett a tenderre jelentkező másik résztvevőtől, így tovább tartott a procedúra a vártnál. Ami talán most nem is akkora baj, hiszen beköszöntött a válság és a pénzhiány időszaka, vagyis a kivitelezés évek múltán esedékes elindulása még egyébként sincs napirenden.

Még tavaly augusztus végén írtunk arról, hogy nem érkezett egyetlen ajánlat sem a Szeged–Szabadka tramtrain-rendszer magyar szakaszának megtervezésére, ezért érvénytelen lett a kiírás. Meg is jelent aztán 2021 decemberében az új felhívás, mellyel az elmaradt 4-es villamos rekonstrukciója is megvalósulna: Kecskés, de akár Alsóváros is új villamosvonalat kaphat, erről itt írtunk bővebben.

Viszont a második alkalommal meghirdetett tender körül sokáig csend volt, nem lehetett semmit tudni hónapokkal a határidő lejárta után sem. Aztán augusztus közepén tört meg a csend, amikor kiderült, hogy azért nem volt még eredményhirdetés, mert egy résztvevőt kizártak volna. Ők azonban fellebbeztek, mely egy jogi procedúrában csúcsosodott ki.

A tender egyébként a HYDRO-ÉP Kft. kizárása esetén nem lett volna érvényes – így harmadjára is ki kellett volna írni, ami szintén idő –, mivel csak egy jelentkező marad, az pedig ütközik a versenyjogi szabályokkal. Augusztus közepén nem lehetett még tudni, hogy sikeres lesz-e a fellebbezés, vagyis minden utólag bekért dokumentumot és módosítást elfogad-e a hatóság a másik jelentkezőtől.

Egészen szeptember végéig kellett várni, amikor az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent, hogy nyertest hirdettek, így végre elkezdődhet a kétéves tervezés, melynek végén aztán már csak az lesz a kérdés, hogy miből építik meg az új kecskési villamosvonalat és az aluljárót, hiszen az uniós forrásokról nem tudni, hogy megérkeznek-e és ha igen, mikor.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder

Erre viszont még van legalább két év, ugyanis eddig tart majd a tervezés. Valószínűleg nem kell aggódni amiatt, hogy törölnék a projektet: az új Építési és Beruházási Minisztérium feje nem más, mint Lázár János, akiről tudható, hogy a tram-train a szívügye.

A nyertes – ahogy a nyáron már megírtuk, mint feltételes mód – végül papírforma szerint a TRENECON lett az UTIBER-rel és a Kontúr Csoport Kft.-vel közösen. Ők voltak ugyanis azok, akik akkoriban egyedüliként érvényes ajánlatot adtak be közel 883 millió forintos tervezési díjjal. Egészen pontosan tehát 882 700 000 forintért készíthetik el a Szeged és Szabadka közötti tram-train engedélyezési terveit.

A kecskési villamosról és a szabadkai tram-train lehetséges nyomvonaláról korábbi cikkünkben írtunk bővebben:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Úgy tűnik, mégis van esély rá, hogy lesz kecskési villamos és szabadkai tram-train

Egyszer már érvénytelen lett a Szeged–Szabadka tram-train tervezésére kiírt pályázat, viszont a második alkalommal meghirdetett tender sokáig csend volt, nem lehetett semmit tudni hónapokkal a határidő lejárta után sem. Ez most megtörni látszik, ugyanis egy résztvevőt kizártak volna, de fellebbeztek, így végre elkezdődhet a kétéves tervezés, melynek végén aztán már csak az lesz a kérdés, hogy miből építik meg az új kecskési villamosvonalat és az aluljárót. Attól ugyanis valószínűleg nem kell félni, hogy a Lázár-Féle Építési és Beruházási Minisztérium valószínűleg talál forrást rá.