Újrázik az SZKT: másodjára is kiírták az önjáró trolitendert, miután nem volt érvényes jelentkező

Megírtuk tavaly decemberben, hogy sikertelenül zárult a négy darab szegedi önjáró trolibusz beszerzésére kiírt tender első köre. Azon okból, hogy nem volt érvényes ajánlatot benyújtó, érvénytelen is csak egyetlen darab: egy fehérorosz vállalat, a Belkommunmash. Az SZKT most ismét megpróbálkozik a sikertelen kör után; változatlan paraméterekkel kiírták az új közbeszerzést.

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv részeként, 2020 novemberében elindított pályázati felhívás keretében önkormányzatok és közlekedési közszolgáltatók, illetve ezek konzorciumai nyújthattak be pályázatot önjáró trolibuszok, elektromos autóbuszok beszerzésére, valamint töltőinfrastruktúra kialakításának támogatására az ITM által felügyelt Zöld Busz Projektirodához.

A program május 31-én zárult első pályázati eljárásában 11 pályázó, köztük Szeged nyújtott be támogatási kérelmet lokálisan zéró emissziós autóbuszok (akkumulátoros villanybuszok vagy önjáró trolibuszok) beszerzéséhez, illetve a hozzájuk kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítéséhez. Az SZKT eredetileg, a volánbusz mellett pályázott saját házon belül négy szóló, önjáró trolibuszra, a közbeszerzési kiírásból azonban egy kis érdekesség is kiderült: plusz két ilyen trolit szeretnének venni opciósan.

A korábbi kiírás szerint tehát négy darab, 100 százalékban alacsonypadlós, egységes kialakítású, új személyszállító, akkumulátoros, önjáró, szóló trolibusz gyártása, szállítására és kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére keresnek jelentkezőket. Ami újdonság, hogy az SZKT, bízva a későbbi pályázati vagy saját források rendelkezésre állásában,

további 2 db mennyiségre kíván opciós jogot kikötni.

Ezt a plusz két trolit – amelyekre ezek szerint szükség lehet majd – a minél egységesebb járműparkkal magyarázták. Az opciót négy éven belül hívhatják le tetszőleges módon. Továbbra is benne van a szerződésben, hogy ez egy feltételes közbeszerzés, azaz csak akkor lép érvénybe, ha végül a kormány ténylegesen elutalja rá a beígért pályázati összeget.

A korábbi pályázat tehát sikertelenül zárult, mert nem volt érvényes ajánlatot benyújtó, érvénytelen is csak egyetlen darab: egy fehérorosz vállalat, a Belkommunmash. Az SZKT így újra megpróbálja egy második kör keretében, amely kiírásra a pályázatokat március 29-ig várják. A közlekedési társaság az elbírálás során a legjobb ár-érték arány szempontja alapján a legkedvezőbb ajánlatot hirdeti nyertesnek.

A jármű fő jellemzői:

  • szóló trolibusz,
  • 11,9–12,75 méter hosszú,
  • 2550 mm széles,
  • 100 % alacsonypadlós,
  • az ajánlat szerinti járműtípus kocsiszekrénye EU-s vagy EGT-s autóbusz típusbizonyítvánnyal vagy trolibusz típusbizonyítvánnyal rendelkezik.

A nyertesnek feladata lesz:

  • a járművek helyszínre leszállítása,
  • helyszíni próbaüzemük lebonyolítása,
  • engedélyek beszerzése (típusengedélyeztetése, forgalomba helyezési engedélyeztetés),
  • kezelőszemélyzet betanítása,
  • tartalék alkatrészek szállítása,
  • kapcsolódó szolgáltatások.

Mindezekre, illetve a Szegeden történő 1 000 kilométeres próbafutás teljesítésére a szerződés hatályba lépését követő maximum 15 hónapon belül kell sort keríteni, tehát egy év és három hónap a határidő. További érdekességek a kiírásban találhatóak.