Nem működnek hibátlanul a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. visszaváltó pontjai, a vásárlók és kereskedők gyakran szembesülnek problémákkal, írja az rtl.hu. Az automaták nem mindig fogadják el az elméletileg visszaváltható dobozokat, de a cikk szerint „némi ügyeskedéssel”, többszöri próbálkozással meg lehet ezt oldani.
Egy hónapja csak visszaváltható műanyagpalackokat és italosdobozokat lehet forgalomba hozni. Az új rendszert meglepően gyorsan kezdték támogatni a vásárlók Ozoli Gábor, a MOHU szóvivője szerint. Emiatt viszont nem győzik a palackok elszállítását, az automaták gyakran megtelnek, ami tanácstalan tömeget eredményez. A kereskedők pedig nem tudnak mást csinálni, mint szorgalmazni, hogy vigyék el. Az automaták elhelyezése sem mindig célszerű, az egyik boltban a vásárlók arra panaszkodtak, hogy az egész áruházon végig kell menni a visszaváltsért.
Az új rendszer bevezetésének célja, hogy három éven belül a palackok 90 százalékát visszaváltsák. A vásárlók azonnal megkaphatják a betétdíjat egy applikáción keresztül, de fel is ajánlhatják azt, a MOHU pedig beteg gyerekek gyógyítására utalja tovább. Az újrahasznosítást és a jótékonyságot szorgalmazó rendszernek vannak szépséghibái: azt hittük, spórolunk vele, de végső soron drágulást hozhat az italok visszaváltása.