„Fogunk még hozni gyárakat Gyulára” – mondta az MTI szerint az építési és közlekedési miniszter a Békés vármegyei fürdővárosban rendezett utcafórumon pénteken kora este. „Az Airbus csak egy belépő volt valójában”, ennél nagyobb volumenre van szükség; a kormány készen áll iparipark-fejlesztésre és útépítésre, jelezte Lázár János az egybegyűlteknek.
Lázár megemlítette azt is, hogy a kormány két nagy autóipari központ létrehozásán dolgozik.
Az egyik a debreceni–nyíregyházi–miskolci hármas, a másik a szegedi lesz.
Békés vármegye a kettő között helyezkedik el, így mindkettőhöz kapcsolódhat, véli a tárcavezető. Ennek leginkább közlekedési akadálya van jelenleg, ezért döntöttek a 47-es főút négysávosításáról, amelynek először a Békéscsaba–Mezőberény–Berettyóújfalu közti szakasza, majd a Szeged–Békéscsaba közti része épül meg. Lázár állítja, a kiviteli tervek készülnek, a kisajátítások elkezdődtek. A miniszter 2026-ig szeretné elkezdeni a munkát, ezt tartja most a legnagyobb feladatának.
Lázár úgy véli, a gyulai térség sorsát utakkal és gyárakkal lehet megváltoztatni. És mivel Békés vármegye Magyarország „nagy tartaléka”, két fontos döntés született meg korábban. Az egyik, hogy Békéscsabát összekötik az M5-ös autópályával; az M44-es gyorsforgalmi út jövőre teljesen el is készül. A másik, hogy fejleszteni kell a gazdaságot; egyrészt hatékony, profitábilis mezőgazdaságra; másrészt élelmiszer- és védelmi iparra van szükség. A másik fontos döntés, hogy az M44-est meghosszabbítják Nagyszalontáig.
„Ezermilliárdos nagyságrendben mozgatunk meg forrásokat, hogy a térség a térképre jobban rákerüljön.” Úgy fogalmazott a miniszter, hogy Gyula az ország egyik „legfelkapottabb” üdülővárosa, a településen tovább kell fejleszteni a turizmust is, „és akkor még inkább a fejlődés útjára tud lépni”.