Szerda délután szivárgott ki zárt csoportokban, hogy a francia hátterű Akiem segítségével bővíti a MÁV-START a nemzetközi mozdonyarzenálját. A Regionalbahn nevű szaklap arról ír, erre kényszerűségből került sor, mivel a MÁV-Start annyira rosszul áll mozdonyokkal, és belátható időn belül vásárlásra sincs lehetőség. Azt is megemlítették, hogy az osztrák vasúttársaság, az ÖBB változó feltételrendszerei és a MÁV elégtelen nemzetközi képességei miatt történt a szokatlan lépés.
A magyar vasúttársaság ma már egy közleménnyel is jelezte, hogy tizenöt kiváló műszaki állapotú, de használt Siemens ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt, becenevén „Taurust” (bika) bérelnek. Közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő tíz Siemens Taurus mozdonnyal, de a GYSEV-nél is jár öt ilyen.
Október második felétől állnak szolgálatba
a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.
„Az új mozdonyok segítségével javítható a pontosság, stabilabbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés” – ígérték. A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség megtakarítást is eredményez. Ez alapján akár az is lehetséges, hogy Szeged felé is láthatjuk néhanapján, bár erre valószínűleg kisebb az esély, mint a győri 1-es fővonal esetében.
Fotó: MÁV
A mozdonyok egyébként belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd (maximális sebességük 230 km/h), de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A bérlésről szóló szerződést, amelynek aláírására várhatóan ma kerül sor, a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köti az Akiem SAS céggel. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.