A Szabad Európa kérdéseire adott válaszokat a közlekedésért is felelős miniszter, aki az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatót még szerdán, épp ott, ahol augusztus 1-jével több vasúti mellékvonalat is bezártak.
Az ominózus mondatok annak kapcsán hangoztak el, hogy nemrég kiderült: a Bécsbe tartó 1-es vasútvonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértői jelenleg is vizsgálódnak, a pályasebességet pedig csökkenteni kellett 120-ról 100 km/órára. „Nem lehet olyan helyzet, hogy a sebességpresszió miatt veszélybe sodorjunk egyetlen utast is” – mondta Lázár a lapnak.
A makói–hódmezővásárhelyi térség országgyűlési képviselője ugyanakkor elismerte, azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot: „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is.” Ezután rákérdeztek a miniszternél, hogy forrást is biztosít-e a kormány mindehhez, Lázár azt mondta, hogy haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első.
„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket,
garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást.” Ezután felmerült, hogy a vasúttársaság szerint ez az összes többi, 2024–re tervezett felújítás kárára lehetséges csak pluszforrás nélkül, azt mondta, „aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot.”