A Pénzcentrum idézte a vállalat közleményét, miszerint Franciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piacon is franchise hálózat építésébe kezd a Pizza Hut. Az AmRest jelenleg is 26 éttermet üzemeltet az ország határain belül, a franchise hálózattal pedig első körben az 50 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken szeretnének elindulni, így Szeged is az esélyesek között van. Ehhez már aktívan keresik a franchise partnereket.
Még 2019 végén írtunk arról, hogy esélyes, a pizzás multi nyithatja meg újabb üzletét az Ungár-Mayer palota aljában. Ám ez nem így lett, mivel KFC nyílt azon a helyen, nem messze a szintén az AmRest érdekeltségébe tartozó Starbuckstól. A Pizza Hut korábban már jelen volt Szegeden is, épp a Kárász utcán. 2010-re azonban – vélhetően a válság miatt – kivonultak az országból 2 budapesti egység kivételével, majd aztán újra terjeszkedni kezdtek. Több vidéki városban (Debrecen, Miskolc, Kecskemét, Győr, Békéscsaba) is vannak már különböző üzleteik (Express egységeik is), viszont itt leginkább csak az Árkád/Plaza vonalon elérhetőek, belvárosi egységük kizárólag Budapesten van.
Kozák Miklós, a Pizza Hut magyarországi igazgatója elárulta, hogy hazánkban a lehetőség iránt érdeklődők száma meghaladta az ezzel kapcsolatos várakozásaikat. Mint fogalmazott, Magyarországon nagyon ritka az a lehetőség, hogy egy vendéglátóipari világmárka franchise partnereket toborozzon.
„A cél, hogy az étterem, amit megnyitunk hosszú távon profitábilis legyen. Emiatt minden franchise partnerünknél ugyanazt a jóváhagyási folyamatot követjük, amibe beletartozik a pénzügyi terv elkészítése is. Csak olyan helyeken leszünk jelen, amiben hiszünk és amiben látjuk a jövőt” – jelentette ki. Kozák Miklós kiemelte, a cég stabil lábakon áll és az egész vendéglátóipart megrengető koronavírus-járványból is erősebben tudott kijönni.
Fotó: Bálint András / Szegeder
„Minden étteremből elindítottuk a házhozszállítást, bővítettük a termék portfóliónkat, a vendégeik igényeire optimalizált ajánlatokat és érintkezésmentes kiszállítást vezettünk be” – meséli Buka Péter, a Pizza Hut franchise menedzsere, aki arról is beszélt, hogy a többi országhoz képest Magyarországon rendkívül erős a konkurencia, több mint 500 független pizzéria működik.
„Klasszikus amerikai pizzánk vastag tésztájú, ezáltal olyan különleges termék, amit nem lehet megkapni máshol Magyarországon. Minősített beszállítóink minősített alapanyagait a legszigorúbb sztenderdek szerint használjuk fel, miközben odafigyelünk az innovációra is. A hazai piacra mi hoztuk be például a sajttal töltött pizzaszélt, amit a visszajelzések alapján imádnak a vendégek” – mutatott rá Buka.
Hozzátette, hogy a márka ezen jellegzetességei, az egyedi termékei és az általa biztosított szakértelem miatt kiváló lehetőség az üzleti partnerek számára, hogy ez alatt a népszerű márkanév alatt nyissák meg franchise éttermüket. Nem beszélve arról, hogy az AmRest az étterem működtetésével kapcsolatos nemzetközi és több márkát érintő tapasztalatai révén még jobban tudja támogatni a franchise partnereket.