A Ryanair arra kéri az utasokat, hogy küldjenek levelet az idióta és tisztességtelen adó miatt Nagy Mártonnak

Ismét levelet kaptak a Ryanair utasai a légitársaságtól, ezúttal arra biztatják őket, hogy írjanak tiltakozó levelet Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek – értesült az rtl.hu.

Az rtl.hu arról ír, hogy a Ryanar legújabb, szerdai levelének végén egy gombnyomással létre is lehet hozni a sablonüzenetet, amelyet a kommunikacio@mk.gov.hu címre küld el a rendszer, azaz a Miniszterelnöki Kabinetirodának. A személyesen Nagy Mártonnak szóló, előre megírt és angol nyelvű üzenetben egyebek mellett a következők állnak:

  • „Mi magyar emberek és családjaink most kénytelenek leszünk ezt az indokolatlan adót fizetni az ön kapzsisága és butasága miatt.”
  • „Tiltakozom a veszteséges, Magyarországról közlekedő utasszállító légitársaságok új »extraprofitadója« ellen. Semmiféle ilyen adó nem indokolt, amikor a Ryanair és a Wizz Air rekordveszteségről számol be.”
  • „Ön csak annyit tesz, hogy növeli a légi utazás költségeit a magyar utasok, családjaik és az országba látogatók számára.”
  • „Az ön hamis állításaival ellentétben egyetlen másik uniós ország sem vetett ki többlet nyereségadót veszteséges légitársaságaira.”
  • „Követeljük, hogy haladéktalanul töröljék el ezt az adót, amely megnöveli a magyar utasok és családjaink légi utazási költségeit, és rontja Magyarország imázsát és hírnevét az Európai Unióban.”
  • A levél szerint az olaj- és gázipar által jelentett rekordnyereség esetében jogos az extraprofitadó.

A Ryanair meg is indokolja az újabb akciót: Szükségünk van a támogatására annak érdekében, hogy ezt az idióta és tisztességtelen, utasainkat terhelő adót eltöröljük.A levélben ismét azzal vádolják Nagy Mártont, hogy hamis állításokat tett, így például a Ryanair szerint a légitársaságok esetében a koronavírus-járvány miatt nem lehet extraprofitról beszélni csak veszteségről.

Az Ryanair-ügy korábbi részei:

  • Először azzal kezdődött az egész, hogy a kormány bejelentette: extraprofitadót vetnek ki a légitársaságokra is.
  • Ezután a Ryanair volt az első, mely nyíltan beleállt a dologba, és minden további nélkül, egyenesen áthárította az utasokra az adót.
  • Erre a kormány fogta magát, és ráküldte a fogyasztóvédelmet a Ryanairre az extraprofitadó áthárítása miatt.
  • A következő epizódban már a Ryanair vezére, a szabadszájúságáról híres Michael O'Leary szólalt meg és adott ki egy közleményt, leidiótázva mind az adót, mind Nagy Márton minisztert is. Hozzátették, az extraprofiadó rablás egy olyan kormánytól, ami teljesen elvesztette kapcsolatát a valósággal.
  • Ezután Nagy Márton bocsánatkérést követelt a cégtől a magyar családok nevében, illetve megjegyezte: Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit.
  • A Magyar Nemzet megjelentetett egy írást, miszerint információik alapján az adó miatt a magyarok 60 százaléka mondta vissza a jegyét.
  • Erre a légitársaság úgy reagált, hogy nyilvánosságra hozták a valós számokat, eszerint mindössze 3 százalékról volt szó, majd ki is rakták a honlapjukra azt a felhívást, miszerint a Magyar Nemzet hazudott.
  • A Ryanair újból kiadott egy közleményt, melyben bocsánatkérést követelnek a magyar utazók és családok nevében Nagy Mártontól, amiért hazudott, meg is nevezve, hogy miben.
  • Ezek után a Varga Judit-féle Igazságügyi Minisztérium adott ki egy közleményt, mely szerint soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelnek el a cég ellen, mert „a Ryanairrel kapcsolatban nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos bejelentések érkeztek”.