Nagy Márton a Ryanairnek: Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit

A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetnivalót közölte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerdán az MTI-vel.

Közleményében a gazdaságfejlesztési miniszter kiemelte, bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal. Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint.

Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez , miért épp a magyar eljárással akad gondja fogalmazott a gazdaságfejlesztési miniszter.

Hangsúlyozta, persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat. Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást a Ryanairtől is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak” – fogalmazott.

Mint ismert, kedden Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója igencsak keményen és hevesen kritizálta a kormány extraprofitadós ötletét, valamint felszólított arra, hogy vonják vissza azt, mert szerinte ez végső soron Magyarország turizmusának lesz rossz. Ráadásul az adó a pandémia miatt veszteséges légitársaságokat sújtja, melyek így áthárítják azt a fogyasztókra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Ryanair: Az extraprofiadó rablás egy olyan kormánytól, ami teljesen elvesztette kapcsolatát a valósággal

A Ryanair a napokban elsőként jelentette be, hogy teljes egészében áthárítja az új adót az utasokra, ezzel a kormányban jelentős felháborodást okoztak, így kaptak egy kis fogyasztóvédelmet a nyakukba.