Gulyás Gergely szerint a tram-train sebességproblémája már meg lett oldva

Azt még tavaly megírtuk, hogy erőteljesen kígyózik a tram-train nagy sebességnél, ezért kellett korlátozni azt 80 km/h-ra a tervezett 100 km/h helyett. A MÁV a múlt heti kérdéseinkre elmondtajárműveken 85 km/h sebesség felett utasbiztonságot nem veszélyeztető, de az utaskomfortot esetlegesen negatívan befolyásoló, úgynevezett kígyózó mozgás volt megfigyelhető. A gyártó és a megrendelő a hatóság bevonásával dolgozik a jelenség megszüntetésén.

Ezek során újabb teszteket végeznek; a közlekedési hatóság emberei a szerelvényen ülve, műszerrel mérik a kilengéseket, az utasokat homokzsákok helyettesítik majd, de ezekre kizárólag az éj leple alatt tudnak sort keríteni a nappali forgalom miatt. Várhatóan több éjszakán keresztül róják majd a Szeged-Rókus–Hódmezővásárhely-Népkert távot a szerelvények, amennyiben sikerrel járnak, a többi jármű esetében is megtörténhet a kerékprofil átesztergálása.

Ma volt egy rendkívüli kormányinfó is, elsősorban a jogállamisági eljárás miatt, amely során Varga Judit igazságügyi miniszter szólalt fel az elején. Elmondta azt, hogy az Európai Unió Bírósága politikai döntést hozott a magyar gyermekvédelmi törvény ügyében, majd sietve távozott a kérdéseket nem megvárva, amit Gulyás így kommentált: „Azt még tudomásul vettem, hogy a munkám egy részét elveszi, de hogy az egészet elvegye, az már sok lett volna.”

Volt azonban olyan kérdés is az Origo részéről, hogy mi a helyzet a tram-train sebességi problémái körül. A miniszter erre azt felelte, hogy a problémát – azaz, hogy a járműveknek 85 kilométer/órás sebesség felett túlságosan ráztak és kígyózó mozgásuk volt, ami az utaskomfort szempontjából rossz, ezért lekorlátozták a 100 km/h-s tempót 80-ra –  

orvosolták, így most már biztonságosabban és nagyobb sebességgel tudnak közlekedni a tram-trainek.

Ez azért érdekes, mert nem hivatalos információink szerint a tesztekkel még nem végzett a MÁV, azok eredményéről nem adtak még ki tájékoztatást.

A kormányinfón szó volt még többek közt arról is, hogy nem merült fel a nehéz helyzetbe került benzinkutak kompenzálása az árstop miatt. Gulyás elmondta, a Mol fogja átvenni a tönkrement kutakat. Amely korlátozásokat bevezettek, az arról szól, hogy kannában maximum 10 liter gázolajat vagy benzint lehet elvinni, de azt nem lehet megakadályozni, hogy a kocsit teletankolják.