Az Aventail Kft. olyan szoftvereket fejleszt ügyfeleinek, melyek közép- és nagyvállalatok munkafolyamatait segítik elő. Olyan programok ezek, melyek egyedülállóak a piacon, tekintve, hogy teljes egészében a megrendelő igényeire szabva készülnek el. Mindegy, hogy egy webshop menedzseléséről, az adminisztráció vezetéséről, vagy akár a megrendelések kezeléséről van szó, az Aventail egy platformra helyezi azokat a funkciókat, melyek a kliens számára szükségesek a mindennapi feladatvégzéshez. Mindezt egy olyan csapat kínálja, akiknél a technikai tudás mellett a szociális készségek egyaránt a remek munka zálogát képezik.
Az Aventail mindemellett egy szolgáltatói tevékenységet is biztosít, mely magába foglalja a létrehozott szoftver folyamatos üzemeltetését és annak folyamatos javítását és újítását a naprakész elvárásokhoz. A megrendelés egy konzultációval veszi kezdetét, mely során az ügyfél és a cég vezetősége együtt megvitatják, hogy milyen legyen a kívánt végeredmény. Ezt követően elkezdődik a fejlesztés, mely végig egyféle prototípus szemlélettel halad. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy gyakran közben kerekednek ki pontos részletek az ügyfél, vagy a szoftveren dolgozó munkatársak észrevételei alapján, és ilyenkor természetesen ezekhez mérten alakítják az éppen készülő programot.
A tervezés alatt fontos szempont, hogy az elkészült platform folyamatosan fejleszthető és bővíthető legyen újabb funkciók hozzáadásával, vagy a régiek csiszolásával. Mindent úgy alkotnak meg, hogy az időt álló legyen, mivel ők fognak a létrehozott megoldásokkal holnapután, és jövőre is dolgozni. Az ügyfélnek nem biztos, hogy mindig észrevehető, hogy a kód mennyire továbbfejleszthető, ezek a háttérfolyamatok megtérülése gyakran akkor látszik meg, amikor egy hónapokkal, sőt évekkel ezelőtt létrehozott elem könnyedén a mai elvárásokhoz alakítható. Az, hogy mire van igény persze ügyfélfüggő, de a folyamatos együttműködés lehetővé teszi, hogy az Aventail munkatársai naprakészen tudjanak eleget tenni ezeknek a szükségleteknek.
Fotó: Bálint András / Szegeder
Az Aventail által létrehozott platform webböngésző alapú, így egyszerűen futtatható más szoftverek mellett, melyekből képes kinyerni a kellő adatokat is. Minden kellő információ egy helyre pakolható, úgy elhelyezve, ahogy azokat a legkényelmesebb elérni és használni. Ezek még számtalan eszközzel kiegészíthetőek, akár a kooperatív folyamatokat támogató funkcióval, mely segíti a részfeladatok elosztását, akár chat lehetőséggel, úgy megalkotva, hogy a dolgozók egy teljesen saját, személyes felületet lássanak. Mindez mobilról és tabletről is elérhető.
Az Aventail számára fontos a csapatmunka, hiszen a dolgozói visszajelzések ugyanannyira építően hatnak a szoftverek működésére, mint az ügyfelek észrevételei. Ezért is szeretnek jobban irodában dolgozni a távmunkával szemben. Természetesen otthoni munkavégzésre is van lehetőség, mivel a cég és ügyfelei számára is a megoldott feladat az elsődleges, nem pedig az irodában eltöltött idő. Ettől függetlenül szeretnének egy olyan helyszínt biztosítani, ahova egyaránt kellemes dolgozóként bejárni és kliensként betérni. A kellemes és közvetlen munkalégkör megteremtéséért az Aventail különböző csapatépítő foglalkozásokat is szervez.
Fotó: Bálint András / Szegeder
A technikai tudást magukba foglaló hard skillek mellett, a soft skillek alkalmazása is egyaránt meghatározó a cég számára. Soft skilleknek értjük azokat az interperszonális, szociális készségeket, melyeket mindennapjaink során alkalmazunk. Ezek olyan képességek, mint például az analitikus szemlélet, a hatékony kommunikáció, vagy akár az empatikus hozzáállás. Az Aventail vezetősége különösen díjazza az affinitást, mely náluk leginkább a szakma iránti elkötelezettséget jelenti elsősorban, illetve, hogy mennyire vevő valaki annak újdonságaira és kihívásaira.
De emellett bármilyen soft skillre előnyként tekintenek, melyek szerintük folyamatosan tanulhatóak és fejleszthetőek,
ennek érdekében különböző külső tanfolyamokon is szoktak részvételt biztosítani a kollégáknak.
A szociális képességek gyümölcsözéséhez ugyanúgy hozzájárulnak a csapatépítő tréningek, mint az irodában elhangzó beszélgetések. Az Aventail alapítói ugyanúgy kíváncsian figyelnek a kollégáik mondataira, mint az ügyfelek igényeire, vagy a kódok soraira, mivel bármilyen információ fontos lehet számukra a csapattal kapcsolatban. Kezdve ott, hogy valaki introvertáltabb, vagy inkább extrovertáltabb jellem, egészen addig, hogy kinek milyen otthoni IT projektje van, sőt akár, hogy játszik-e valamilyen hangszeren. Az egymással eltöltött idő alatt szerzett tapasztalatok nem csak a hatékony feladatvégzést és munkaszervezést segítik, hanem az újabb események sikerességét és az ergonomikus dolgozói atmoszféra fenntartását is, melyek kéz a kézben járnak.
A cikk megjelenését az Aventail Szolgáltató és Informatikai Tanácsadó Kft. támogatta.