Már 2029-re megépülhet az algyői Tisza-híd az ÉKM szerint

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd terveiírja Lázár János közösségi oldalán, miután a Szegeder lehozta, hogy három évig készülhetnek a 47-es út legszűkebb keresztmetszetének bővítési tervei. Írtuk ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) oldalán található anyag alapján, melyben a tervezés határidejénél 2027 áprilisa szerepel.

Az építési és közlekedési miniszter posztjában viszont azt ígérte, már 2029-re készülhet el az új algyői átkelő, ami a 2027-es dátumhoz képest túl rövid idő ahhoz, hogy meg is építsék azt két évre rá, a 2025-ös dátum pedig nem szerepel a honlapon. A látszólag ellentmondásról megkérdeztük Lázár János minisztériumát, akik azt mondták, hogy a projekt két részből áll, és a Lázár által említett dátum az új hídszerkezetre vonatkozik.

A projekt tehát tartalmazza egy teljesen új, 2x1 sávos hídpálya megépítését a régi 2x1 sávos mellé – így lesz 2x2 sávos az átkelő –, valamint a már meglévő hídszerkezet felújítását is.

A tervezés honlapon említett 2027-es befejezése csak a régi szerkezetre és az ahhoz kapocslódó utakra vonatkozik.

Az új híd tervezési feladatai kiviteli terv szintig pedig várhatóan már 2025-ben befejeződnek, így lehet az, hogy az új, mintegy 500 méteres híd és a hozzá csatlakozó, körülbelül 1500 méteres útszakaszhoz tartozó építési közbeszerzés már 2026-ban megkezdődhet és 2029-re meg is épülhet a projekt – ha lesz rá forrás. Ennek végeztével már 2x2 sávon lehet átkelni a Tiszán Algyőnél, közölte lapunkkal az ÉKM.

A második részben a meglévő híd és a hozzá csatlakozó útszakasz tervezése történik, de ez már várhatóan 2027-ig eltart majd, így erre az építési közbeszerzést csak 2027-ben tudják elindítani, persze itt is csak akkor, ha lesz pénz rá.

Fotó: Lázár János / Facebook

Az már tavaly augusztusban eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosításának tervezése zöld utat kap, hiszen törölték a befagyasztott építési projektek listájáról. Mára pedig már a tervező is megvan, az UNITEF'83 Zrt. közel 1,2 milliárd forint állami forrásból gazdálkodhat.

A 47-es főút legnagyobb forgalmú szakasza Csongrád megye két legnépesebb városa – Hódmezővásárhely és Szeged – között található, ennek nagy része már 2x2 sávos, kivéve az algyői közúti Tisza-hidat. A jelenleg 2x1 forgalmi sávon napi 15 ezer jármű közlekedik. Az új híd része a 47-es teljes fejlesztésének, amely Szegedet és az ország legdinamikusabban fejlődő városát, Debrecent köti össze, zárta posztját Lázár.