Egészségügyi termékbemutatókon vernek át szegedi időseket, banki csalás is történt a napokban

Ismét egészségügyi termékbemutatókon csapják be a szegedi időseket, a jelenségről Petrik Sándor, a Dél-Alföldi Fogyasztóvédelmi Egyesület vezetője beszélt a Rádió 88-nak. A szakember elmondta, a krónikus betegeket a csalók telefonon keresik meg, hogy ingyenes egészségügyi felmérésre hívják őket, ahol aztán olyan termékeket adnak el számukra, melyek kereskedelmi forgalomban nem kaphatóak, ráadásul orvosilag sem igazolt a hatásosságuk. Petrik figyelmeztet, hogy mindig kiemelt óvatossággal kezeljük az ilyen megkereséseket.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőrség egy másik esetről is beszámolt. A napokban ugyanis újabb telefonos csalásnak esett áldozatul egy férfi, akit azzal hívott fel egy magát „banki képviselőnek” kiadó személy, hogy számlájáról utalást indítottak. A csaló készségesen felajánlotta, hogy segít a tranzakció visszavonásában ehhez pedig minden szükséges adatot megkapott a gyanútlan hívott féltől. A hívás kezdeményezője a helyzetet kihasználva több millió forinttal károsította meg a számlatulajdonost.

A hasonló esetek elkerülése érdekében a rendőrség azt javasolja, hogy gyanú esetén szakítsuk meg a telefonhívást, majd egyből vegyük fel a kapcsolatot a bank ügyfélszolgálatával. A pénzintézet telefonszámáról annak hivatalos weboldalán tájékozódhatunk, ezt az elérhetőséget célszerű előre elmenteni a mobilunkba. Gyanúra adhat okot az is, ha a telefonáló a számlavezető bank megnevezését kéri. Sose adjuk meg senkinek az internetbanki jelszavunkat, és ne utaljunk pénzt telefonon érkező kérésre, ugyanis egy bank nem csinál ilyet.