Az M1-en beszélt arról Mucsi László projekttanácsadó, hogy mivel dinamikusan növekszik az utazók száma, ehhez alkalmazkodik majd a tram-train menetrendje is.
A Promenad24 szemlézte az M1 hétfő délelőtti élő adásában megszólaló Mucsi Lászlót, aki a tramtrain-projektről beszélt. A projekttanácsadó kiemelte: a szerelvények egyelőre félóránként járnak, de a tapasztalatok alapján ez lassacskán kevésnek bizonyul, ezért az üzemtető MÁV-Start hamarosan bevezeti a húszpercenkénti követést. Ha pedig a továbbiakban szükség lesz rá,
a reggeli és a délutáni csúcsidőszakokban akár tizenöt perceként is közlekedhetnek a villamosok
– árulta el a szakember.
Mindezt azzal indokolta, hogy az igénybe vevők száma dinamikusan emelkedik, ami szerinte visszaigazolja, hogy a vásárhelyiek és a szegediek hamar megszerették a tram-traint, a szívesen használják azzal együtt is, hogy fizetőssé vált a szolgáltatás. Augusztusban 150 ezer, szeptemberben 160 ezer utazást regisztráltak, és októberben további növekedés figyelhető meg – árulta el Mucsi a köztelevízió adásában, ahol az is elhangzott, hogy a vasútvillamos a legolcsóbb közlekedési eszköznek számít Hódmezővásárhely és Szeged között.
A projekttanácsadó emlékeztetett, még 2010 előtt a vásárhelyi önkormányzat kezdte meg a beruházás előkészítését, tanulmányok és pályázati anyagok készültek, majd az engedélyezés és a kiviteli tervek szakasza következett, később pedig a NIF Zrt. vette át a projektet. A hosszú folyamatnak most a végére érkeztünk, lezárult a próbaüzem, augusztustól már élesben szállítják az utasokat a modern, korszerű és gyors járművek a két megyei jogú város között.
„A tram-train az első Magyarországon, mely belvárost a belvárossal köt össze, átszállás nélkül. A vasútvillamossal kényelmesen és gyorsan utazhatnak az emberek Vásárhely és Szeged között. A közlekedési eszköz csúcsidőn kívül arra is tökéletesen alkalmas, hogy kerékpárt, rollert szállítsanak vele, ami megint csak jelentősen megkönnyíti az itt élők mindennapjait” – mondta a projekttanácsadó.