A Hódpress kérdezte meg a Volánbuszt, hogy a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedtetett járataikat mennyivel használják kevesebben, amióta elindult a tram-train is a két város között.
Az adatokból az látszik, hogy bár a vasútvillamos még mindig csak óránként közlekedik, már
43%-kal kevesebben váltanak bérletet egy hónapban, mint az induláskor.
2021 novemberében 713 bérletet vásároltak az 5005-ös számú Szeged, Vasútállomás–Hódmezővásárhely, Vasútállomás vonalra, amely szám hónapról hónapra csökkenőben van. Decemberben 511, januárban 503, februárban 436, márciusban 321, áprilisban pedig 408 bérletet értékesítettek. Hogy a márciusi negatív rekordot mi indokolta, nem tudni.
A busztársaság megosztotta azt is, hogy menetjegyet hányat váltottak az adott hónapban, és itt már kisebb a csökkenés mértéke: november és április között 18%. Novemberben 6050, áprilisban pedig 4983 darab menetjegy fogyott, amely szám a két hónap között változatosan mozgott, de a legalacsonyabb februárban volt 4624 darabbal.
A tram-trainekről épp a napokban írtuk meg, hogy már több járműnek is engedélyezve lett, hogy 80 helyett 100 kilométerórás sebességgel közlekedjen a két város közötti pályán. Hogy mikortól lesz fizetős a szolgáltatás, egyelőre nem ismert, de várhatóan hamarosan, hiszen Lázár János is május végét emlegette.
Mint írtuk korábban, információink szerint a tram-trainek a 001-es szerelvény kivételével megkapták az engedélyt az emelt sebességre. Mára úgy tűnik, hogy a gyakorlatban is megvalósult a dolog: egyes szerelvények már százzal hasítottak a pályán, ám még nem vált fizetőssé a szolgáltatás, mivel az új menetrend egyelőre nem lépett érvénybe.