A szegedi zöldtanácsnok szerint nem lenne jó ötlet megszüntetni néhány alacsony kihasználtságú vagy más megállóhoz nagyon közel eső megállót a tram-train vonalán, ezért figyelemfelhívó matricákat helyezett ki.
Lázár János nemrég lengette be, hogy szerinte feleslegesen áll meg a tram-train Bem utcai, Galamb utcai és Pulz utcai megállókban, és a Szegeden belüli – általa magasnak nevezett – húszperces menetidőt így lehetne csökkenteni.
„Ez számunkra elfogadhatatlan! A Fidesz a szegedieket akarja büntetni amiatt, hogy a beígért 37 perc helyett 50 perc alatt ér a tramtrain Hódmezővásárhelyre! Lázárnak inkább vállalnia kellene a felelősséget azért, hogy az évek alatt háromszorosára drágult szerelemprojektjét így sikerült csak megvalósítani” – írta közösségi oldalán Mihálik.
Szerinte a megállóhelyek megszüntetése több ezer szegedit érintene hátrányosan, de legfeljebb csak pár perccel csökkentheti a menetidőt, és az igazi megoldás az lenne, ha a vonatok a két város között az eredetileg tervezett 100 km/h sebességgel közlekedhetnének, nem pedig 80-nal, mint most. „Ennek a megoldásán dolgozzon inkább ahelyett, hogy a szegediektől veszi el megállókat!”
Mihálik megemlékezik arról, hogy a tram-train Szegeden belül az 1-es villamost váltja föl, „aminek a megállói tudatosan lettek kialakítva: a Bem utcait például, amit a Fidesz elvenne, naponta több mint ezer egyetemista használja a mérések alapján. Ismétlem, a tramtrain nem a felcsúti kisvasút és nem Lázár János tulajdona. A szegedi és vásárhelyi embereké, akik használni szeretnék. (...) Felszólítom Mihállfy Bélát és Bartók Csabát, hogy álljanak végre a szegediek oldalára és támogassanak minket abban, hogy megvédjük a szegedi megállókat!”
A három megszűntetésre kijelölt megállóhely egyébként a legkevésbé használtak között van. A Pulz utcaiban gyakorlatilag a legtöbb esetben meg sem állnak a villamosok, a Bem és Galamb utcai megállók pedig azért lennének könnyen kiiktathatók néhány plusz percért, mert 2–2 percre vannak a nagyállomás előtti végállomástól.
Fotó: Mihálik Edvin / Facebook
Fotó: Mihálik Edvin / Facebook