A határ rossz oldalán épül a Szeged–Debrecen-autópálya?

Lassan régi ígéret lesz a Debrecent Szegeddel Békéscsabán át öszekötő R47-es gyorsforgalmi út/M47-es autópálya terve is, ami Algyőnél csatlakozna be az M43-asba. Szeged most is az autópályákkal talán legjobban kiszolgált város a fővárost nem számítva, ez csak tovább erősödne. Viszont egyelőre nem igazán halad a dolog, szemben a román Nagyvárad–Arad gyorsforgalmi úttal, aminek építéséhez szükséges kormányzati döntések már megszülettek.

A 2,6 milliárd eurós projekt a Bihar megyei tanács elnöke, Ilie Bolojan szerint már minden szükséges engedélyt megkapott, beleértve a telekkisajátításokat is, amelyeket a következő harminc napban hajtanak végre. Bolojan a Maszol.ro szerint azt nyilatkozta, hogy a kivitelezési engedélyek kiadása is hamarosan megtörténik, miután a kisajátítások befejeződnek.

A 120 kilométeres gyorsforgalmi út építése a tervek szerint két évig fog tartani, és Bihar és Arad megyéket fogja összekötni, hat közlekedési csomóponttal. A projekt kivitelezése három szakaszra oszlik: Nagyvárad–Nagyszalonta, Nagyszalonta–Kisjenő, Kisjenő–Arad, melyekre külön-külön lehet majd pályázni.

A januári tenderkiírás részletei még tisztázásra várnak, hiszen még nem dőlt el, hogy a közúti infrastruktúráért felelős vállalat (CNAIR) vagy a helyi önkormányzatok bonyolítják-e le a folyamatot. Bolojan reményei szerint a tenderkiírás január második felében megtörténik, ami egy fontos lépés lesz a régóta várt útépítési projektben. Ez a beruházás az eddigi legnagyobb, amit helyi önkormányzatok átvettek a szállításügyi minisztériumtól, így különösen jelentős a régió számára.

A Nagyvárad–Arad autópálya egy csomópontja látványterven

Forrás: Bihar Megye Tanácsa