Másfél év, és eléri Szabadkát a gyorsvasút, amin 200-zal járnak majd a vonatok

42 perc lesz a menetidő Szabadka és Újvidék között, ha befejeződik a Budapest–Belgrád vasútvonal ezen szakasza, írja a Szabad Magyar Szó. A két város között autóval 1 óra 20 perc az út autópályán, ennél jóval gyorsabb lesz a vonat, ami a tervek szerint 200 kilométerórás sebességgel halad majd.

A Szerbiai Vasúti Infrastruktúra azt közölte, hogy a gyorsvasút Újvidék és Szabadka közötti szakaszán eddig 15 kilométer hosszan fektették le a síneket, de a nyomvonal teljes hosszán intenzíven dolgoznak azért, hogy 2024 végére elkészüljön a vasút.

Az elmúlt egy év alatt elvégezték az alsó pályaszerkezeten a munka zömét, befejezték a hidak, felüljárók, aluljárók körüli munkálatok kétharmadát. A teljes szakaszon épül a kapcsolati hálózat és a távközlési rendszer, helyezik el a jelzőlámpákat, és dolgoznak a vasútállomások és egyéb létesítmények építésén is. Kilenc vasútállomást korszerűsítenek a szerbek, köztük Újvidék és Szabadka állomását, három településen pedig újak épülnek.

Újvidék és Szabadka között a gyorsvasút 108 kilométer hosszú lesz, rajta a vonatok 200 km/órás sebességgel fognak közlekedni a lap szerint, így az út mindössze 42 perces lesz. A kivitelező a kínai China Railway International és a China Communications Construction Company, akik 1,16 milliárd dollárért vállalták a feladatokat.

Ezzel párhuzamosan folyik a Szeged–Szabadka vasútvonal felújítása is, amin 2015 óta nincs közlekedés. Itt a tervek szerint szintén kb. 40 perc lesz a menetidő, bár a két város között mindössze 50 kilométer van, ugyanakkor meg kell oldani a határellenőrzést, és regionális vonal lévén érthetően nem is mennek majd 200-zal a vonatok, amik a hivatalos tervek szerint Flirt motorvonatok lesznek.

Bár azt nem tudni, milyen csatlakozási lehetőségek lesznek majd, de ha minden igaz, akkor Szeged és Belgrád között vasúttal akár 2 órán belül is eljuthatunk, ami igen vonzó lehet annak fényében, hogy ez az út autóval is 2–3 óra, határátlépési idő függvényében.