A közlemény megemlíti, hogy július végéig a teljes vonalon kiépítették a vasúti pályát, befejeződött a nagygépes munkavégzés, a vágányok, a váltók és a szükséges építmények is elkészültek, ennek köszönhetően augusztus 1-jétől újraindult a teherforgalom. Átmenetileg ez a vonal biztosítja a Budapest–Kelebia vasútvonal teljes kizárással járó fejlesztési időszakában a tranzit áruforgalom kerülő útvonalát, az észak-déli tengely vasúti árufuvarozási közlekedését.
A nappali órákban – vonatmentes időszakban – végzik a vasútvonal hátralévő kivitelezési munkáit. A beruházás befejezésétől, tervezetten 2023. október végétől, a vasúti pálya 0–24 órában képes lesz a forgalom lebonyolítására, ennek okán az éjszakai tehervonatok mennyisége csökkeni fog, a villamosítást követően csendesebb, villamos vontatású mozdonyokat használva. 2025 év végétől a vasúti tranzit áruforgalom visszaterelődik a Szabadka–Kelebia–Kiskunhalas–Budapest vasútvonalra, ez várhatóan tovább csökkentheti a Szeged-Röszke között áthaladó tehervonatok számát.
A beruházás befejezése után megindulhat a személyvonati közlekedés is, amely tervezetten korszerű FLIRT villamos motorvonati szerelvényekkel tud megvalósulni.
A felújítás teljes befejezéséig csak tehervonatok közlekednek a szakaszon. A megnövekedett teherforgalom, a vonatok egyenletes elosztása miatt szükséges kiterjeszteni a vonatok közlekedésének idejét. Szeptember 16-tól, hétvégénte napközben is – péntek 17:30-tól hétfő 07:30-ig – járnak a tehervonatok. Hétköznapokon továbbra is csak az esti és éjszakai órákban (17:30–07:30 között) közlekedhetnek. A teljes fejlesztési munkák befejezéséig, a tehervonatok sebességét 60 km/órás sebességre korlátozták. A beruházás befejezéséig a MÁV kéri a vasútvonal térségében élő lakosság türelmét.
A vonalon 2015 óta szünetelt a járműforgalom, ezért a vasúttársaság kiemelten kéri a környék lakóit és az útátjárók használóit, hogy az újraindult vonatközlekedés miatt az útátjárókban és a vasútvonal mentén fokozott figyelemmel közlekedjenek. A nem biztosított átkelőhelyeknél kiemelten fontos, hogy a vasúti átjáróra csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezető meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a folyamatos áthaladás biztosított.