Május 9-től június 28-ig látható Naomi Devil magyar festőművész Szürrealista szüret című időszaki kiállítása, közölte a Szegederrel a Kiss Kunszt Galériában. A tárlat megnyitója május 8-án, csütörtökön 18.00 órakor lesz, a kortárs galéria egyúttal az első születésnapját is ünnepli.
Ördög Noémi, művésznevén Naomi Devil egyedi látásmódú alkotó, akinek a világ számos pontján megtalálhatóak a munkái. A Szürrealista szüret című kiállításon a művészre jellemző organikus burjánzások, ironikus és groteszk elemek, valamint a humoros kikacsintások egyaránt helyet kapnak. Naomi Devil vallja, hogy a művészetnek egyszerre kell társadalmi tükörként, illetve katalizátorként működnie, amely arra ösztönzi a nézőket, hogy újragondolják a történelmi ismereteiket és azok hatását a 21. századi kultúrára. Munkái a személyes és a kollektív emlékezet, valamint a valóság és a képzelet határán egyensúlyoznak, különleges vizuális világot teremtve a vásznakon.
Naomi Devil Kísértés című festményével
Fotó: Naomi Devil
A kortárs alkotó nemcsak a külső tájat, hanem a belsőt is megörökíti az (újra)értelmezett, pompás csendéletein és az – egyszer elegáns, máskor humoros, de mindenképp elgondolkodtató – arcképein. A művész folyamatos párbeszédet folytat a múlt és a jelen között, tiszteletben tartva és egyúttal újragondolva a korábbi századokban alkotó mesterek munkásságát, bevonva a nézőt is az eszmecserébe. „Hosszabb lélegzetű sorozatokat alkotok, melyek valamilyen gondolati vagy technikai innovációból fakadnak. Nemcsak kifejező eszközeim tárházát gyarapítom a nagy elődök technikai fogásainak tanulmányozásával, hanem igyekszem azt a szellemiséget is megérteni, amivel alkottak. Célom a letűnt korok művészetről alkotott különböző felfogásának szintéziséből kiindulva és azt továbbfejlesztve megfogalmazni, mit jelent a művészet fogalma a 21. században” – ismertette Naomi Devil az ars poétikáját.
A művész számára a Bécsi Képzőművészeti Akadémián megtapasztalt művészi szabadság, az Alkalmazott Művészeti Egyetemen elsajátított tudatosság, valamint a Bécsi Műszaki Egyetemen tanult folyamatos fejlődés egyaránt meghatározó. Alkotásai így egyszerre szólítják fel a nézőt arra, hogy összegezze a saját tudatalattijának a visszhangjait a képek között bolyongva, ám közben ne felejtsen el a művek mögé látni, illetve élénk párbeszédet folytatni róluk, „hiszen végső soron ez a kortárs képzőművészet lényege”.