A nemzeti ünnep és a hosszú hétvége miatt várhatóan sokkal többen utaznak majd a vonatokon és a távolsági buszokon, mint egy átlagos hétvégén, ezért ha kell, több kocsival indítják az InterCity-vonatokat, köztük a Budapest–Cegléd–Szeged vonalon is, írtuk meg a MÁV közleménye alapján.
A szokásos több kocsis szerelvények mellett azonban fővárosi tűzijátéknéző különvonatot is indít a MÁV. Vagyis az Európa legnagyobb pirotechnikai showjáról hazatérők a Nyugati pályaudvarról Szegedre a 23 órakor induló gyorsvonattal utazhatnak haza. Ez önmagában nem hír, ám mint kiderült, helyenként két vagy három FLIRT motorvonat-egység és KISS emeletes motorvonat jelenti a különvonatot.
Konkrétabban „a Nyugati pályaudvarról Kecskemétre 22 órakor induló személy- és Szegedre 23 órakor induló gyorsvonat 1 KISS motorvonattal közlekedik”.
Ez azt jelenti, hogy Szegedre a történelemben másodszor jön utasforgalomban KISS emeletes motorvonat.
Először tavaly januárban járt városunkban ez a vadonatúj járműtípus, amikor a körülmények szerencsétlen összjátékából adódóan egy halálos gázolás miatt csak ilyennel tudták kiadni az esti szegedi Napfény InterCityt. Vasúti szempontból annyira nem volt szerencsétlen a történet, számos érdeklődő ment ki akkor fotózni a különös jelenséget, köztük mi is.
Az esti nagykőrösi halálos gázolás miatt annyira összekuszálódtak a szálak a vasúton, hogy egy Stadler KISS típusú emeltes vonattal adta ki a vasúttársaság a Budapestről 19:53-kor elindult InterCity-t.
A Stadler ezeket a motorvonatokat egyébként kifejezetten a budapesti elővárosi vonalakra szállította, van rajtuk tisztességes utastájékoztató rendszer, tágas utastér, Wi-Fi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható WC található, a multifunkciós terek pedig négy kerekes szék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi szállítására alkalmasak. Ha a pálya engedné, akár 160 kilométerórával is tudnának menni.
Hosszú utakra viszont nem feltétlenül kényelmesek a hétköznapi utazó számára, hiszen elővárosi jellegükből adódóan – a nem emeletes FLIRT motorvonatokkal megegyező – üléseik eléggé fapadosak. Az emeletes vonat „kistesója”, a FLIRT hetente kétszer is jár Szegedre, így aki péntek vagy szombat éjszaka szokott vonatozni, az ismeri, párszor nekem is volt már hozzá szerencsém. Az üléshez inkább csak Kecskeméttől vagy Ceglédtől, hiszen a sok ingázó miatt hatalmas tömeg szokott rajta lenni, így eddig csak állóhelyet sikerült találnom rajtuk Kőbánya-Kispestről indulva.