Az Átlátszó közadatigénylésére árulta el az Építési és Közlekedési Minisztérium, hogy a szegedi harmadik Tisza-híd kapcsán jelenleg is zajlik az építési engedélyezési eljárás – nem hivatalos forrásból úgy tudjuk, már van építési engedélye –, és folyik a kiviteli tervek készítése, amelyek leszállításával, illetve jóváhagyásával a tervezési feladatok várhatóan még az idei évben zárulnak is.
Az átkelőről szóló honlap szerint az utóbbi fázisnak már június 18-án le kellett volna zárulnia, így legalább egy hónap késésben van a projekt, melynek augusztus 18-án kellene lezárulnia menetrend szerint azzal, hogy megszerzik a hatósági jóváhagyást a tervekre, és elkészítik a dokumentációt, amely alapján aztán megindulhat a kivitelezés egy újabb pályáztatás után.
A legalább egy hónapos késés azonban szinte semmi ahhoz képest, hogy a harmadik híd nagyon sok éven át csak politikai kampányok része volt, a tényleges tervezési feladatok végül csupán 2022-ben indultak el. Továbbra sem tudni, honnan lesz pénz arra, hogy a tervezés idei lezárultával hozzákezdhessenek a híd építéséhez. Lázár János egy korábbi interjújában egy nagy szegedi beruházás sikerességéhez kötötte a pozitív elbírálást, mivel akkor még csak sejtettük, hogy végül a városba jön a kínai BYD egyik európai elektromosautó-gyártó üzeme.
A vegyes rendeltetésű hídhoz terveztek vasutat is, amelyről viszont azt kommunikálták, hogy a közúti résszel ellentétben nem fog egyből megépülni, csak majd valamikor sok év múlva. Emiatt is furcsa, hogy jutott még idén márciusban 2,7 milliárd forint a Szeged–Makó elővárosi vasút előkészítésére, amihez pedig kell a harmadik híd vasúti része is. Erre már 2021-ben is biztosítottak 4,5 milliárdot, de ez a projekt akkor mind a vasúti, mind a közúti részt tartalmazta egyszerre, ezt szedték végül ketté a vasúti rész későbbre ütemezése miatt.
További érdekesség, ami szintén a szegedi harmadik Tisza-híd vasúti részének mielőbbi megépülését segítené, hogy a román kormány néhány napja jóváhagyott egy memorandumot, amely előkészíti az új vasúti összeköttetés tervezését és megépítését Szeged és a légvonalban száz kilométerre fekvő Temesvár között egy Románia és Magyarország közötti közös projekt részeként. A megvalósíthatósági tanulmány finanszírozásának biztosítása érdekében a felek közös kérelmet nyújtanak be az Európai Regionális Fejlesztési Alaphoz.