Az SZKT visszaszolgáltatja a Budapestről bérelt Ikarus–GVM trolibuszokat és egy kék Volvo pótlóbuszt – írja a Magyarbusz.info szakportál, az elmúlt fél évben ezek a járművek a város közlekedésének problémás szereplői voltak ugyanis.
Eredetileg az Ikarus–GVM trolibuszokkal kívánták pótolni a régebbi, Škoda 15Tr trolibuszokat, de az üzemeltetés során számos műszaki probléma merült fel. A váratlan hibák miatt jelentősen nőttek az üzemeltetési költségek, és a járművek gyakori karbantartást igényeltek a Magyarbusz.info információi szerint.
A bérelt járművek története tavaly kezdődött, szeptemberben a Szegeder írta meg, hogy több Ikarus trolibuszt kölcsönöznénk a BKV-tól.
Egyre több trolibuszvezető szerzett típusvizsgát az Ikarus trolikra, enyhítve a súlyosbodó sofőrhiányon is, és bár eleinte a lépés némi javulást hozott, sajnos nem bizonyult elegendőnek. Gyakran előfordult, hogy a délelőtti műszakban dolgozó vezető rendelkezett a szükséges vizsgával, de a délutáni műszakban már nem volt alkalmas vezető, vagy éppen fordítva. Többek között ezért is volt, hogy csak keveset lehetett látni a pesti járműveket a szegedi utakon.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
A lap szerint ugyanakkor az SZKT minden lehetségest megtett a járművek karbantartására, néha a BKV szakembereinek segítségét is igénybe vették. Ennek ellenére a harmincöt éves Ikarus–GVM trolibuszok üzemeltetése nem volt sikeres, és állítólag a gépkocsivezetők sem kedvelték a trolibuszokat.
Azóta fejlemény, hogy az önkormányzat 740 millió forintot fordít tíz Škoda 15Tr trolibusz vázszerkezetének felújítására, és négy új SOR trolibusz is érkezett, melyek szeptemberre forgalomba állhatnak.
A pesti utcákról ismert, bilikék színű Volvo 7700A csuklósbuszok szegedi pályafutása némiképp jobban alakult, mint az Ikarus–GVM-eké: az SZKT a négy Volvóból hármat megtart, egyet visszaad, mert javíthatatlan hibával rendelkezik.