Februárban érkezik a négy új szegedi SOR-troli első tagja, a többi pedig az azt követő hetekben fut be a városba, írtuk még tavaly a Magyarbusz.info értesülései alapján. A hírt Botka László erősítette meg közösségi oldalán kedden, fotón is látszanak már az elkészül járművek. A polgármester azt írta, néhány hétig tart még az engedélyeztetésük és a beüzemelésük, de hamarosan járni fognak.
Mint tavaly kiderült, a SOR nem késett a megrendeléssel, időben érkeznek a trolik, bár némi csúszás volt a szerződés aláírásánál. Az ütemtervet viszont csak úgy tudták tartani állítólag, hogy a Cegelec cseh busz- és troligyártó felajánlotta egy másik hajtáselektronika beépítésének lehetőségét, szállítási problémák miatt.
Az eperjesi és a szegedi példányok esetében végül a cseh Rail Electronics elektronikájára esett a választás. A csere természetesen nem rontja a pályázatban meghatározott műszaki feltételeket. Ez azt jelenti, hogy továbbra is legalább 12 kilométert lesznek képesek önállóan, a felsővezetékes szakaszt elhagyva biztonsággal megtenni, napi futásteljesítményük akkumulátoros üzemmódban pedig elérheti az 50 kilométert is.
A szerződés jelenlegi árfolyamon közel nettó 690 millió forintot kóstál, ehhez a Zöld Busz Program keretében nyert pénzt az SZKT. A szerződés szerint a cég a 80 napos késés felett az összeg legfeljebb 20%-át számolhatja fel kötbérként, ha a késedelem nem számít vis majornak. Ez azért érdekes, mert a négy jármű mellett két továbbira is kötöttek opciós szerződést, így ha késnének a járművek, a kötbér összegéből akár meg is rendelhetnék őket.
Nagy szükség lenne rájuk egyébként, mert bár a város egy több éves trolifelújítási programot indít, a régi Škoda-trolik egyre inkább elromolnak, pótlásukra olykor a fővárosból kölcsönzött, már forgalomból kivont, régi Ikarus-trolikat volt kénytelen bevetni az SZKT. A közlekedési társaságnál emellett sofőrhiány is van.