Nemrég érkeztek meg Budapestről és mostanra már forgalomba is álltak azok a Volvo 7700A típusú autóbuszok, amiket az SZKT bérel a villamos- és trolipótlásra. A buszok jellegzetes színe nem változik a bérlés alatt sem, csupán a már ismert fekete dőlt csíkozást rakták rá, ami jelzi, hogy pótlóbuszról van szó. Hétfőn egy példány cikázott az 5-ös vonalon Újszeged és Újrókus között, de a Szent István téren is láttunk egyet a nap folyamán.
Az öreg, közel 20 éves BKV-s Volvókból négy darab jött Szegedre. Az SZKT szerint a járművek a trolibusz- és villamospótlások alkalmával kaphatnak szerepet az SZKT ma használt buszai helyett. Korábban azt mondták, ritkán fognak járni, de most a villamosokat és a trolikat is egyszerre kell pótolni az Anna-kútnál és a Kiskörúton végzett munkálatok miatt, vélhetően ezért kellett őket máris bevetni.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Magyarországon az első Volvo 7700A autóbuszok 2004-ben jelentek meg Budapesten, a BKV-nál, ahol három év alatt 150 darab állt forgalomba. A járműveket kifejezetten a budapesti igények szerint alakították ki, de a szállítási évtől függően különböznek a felszereltségükben. A fotóinkon is látható jármű 2004 júniusában kezdett a fővárosban. A buszt az elmúlt években felújították, és sötétkék–szürkéről bilikékre fényezték át.
„Megnyomod a vészjelzőt, és addig sípol, amíg el nem engeded. Látszik, hogy ezeket Pestre szánták” – hangzott a Rákóczi út helyett épp a szegedi Csongrádi sugárutat gyűrő autóbuszon a szakmai megjegyzés hétfőn este. Ez a típus egyébként Szegeden sem ismeretlen, 2006-ban nyolc darab ilyet vett újonnan a Tisza Volán, ebből mára kettő maradt a városban.