Az ikonikus pesti Volvókból is jön néhány Szegedre dolgozni, de csak ritkán lesznek láthatók

Szeptember elején a Szegeder írta meg, hogy az Szegedi Közlekedési Társaság átmenetileg régi, már félreállított Ikarus-trolik bérlésén gondolkodik. Kérdésünkre akkor az SZKT elárulta, hogy azért van szükség ezeknek a már nem közlekedő járműveknek a bérlésére, mert az idősödő csuklós Škoda 15Tr trolikat valamivel ki kell váltania a városnak addig, amíg az új, önjáró cseh SOR-trolik megérkeznek.

Értesüléseink után korábban érdeklődtünk a BKV-nál, valamint az SZKT-nál arról is, hogy Szeged nem csupán Ikarus 280-GVM trolikat fog bérelni, hanem buszokat is, méghozzá a régi BKV-s Volvo 7700A típusból négy darabot. Mindkét közlekedési társaság megerősítette lapunknak, hogy valóban érkeznek selejtezett Volvo-k a szegedi forgalomba, az autopro.hu szakportál értesülései szerint pedig a szerződést is aláírták már a felek szeptember 27-én. A járművek a trolibusz- és villamospótlások alkalmával kaphatnak szerepet az SZKT ma használt buszai helyett.

Fotó: BKK

Magyarországon az első Volvo 7700A autóbuszok 2004-ben jelentek meg Budapesten, a BKV-nál, ahol három év alatt 150 darab állt forgalomba. A járműveket kifejezetten a budapesti igények szerint alakították ki, de a szállítási évtől függően különböznek a felszereltségükben.

A 2004-es szállítású járművek narancssárga kapaszkodóval, úgynevezett vandálbiztos ülésekkel, 1/4 részben nyitható ablakokkal érkeztek, viszont légkondicionáló berendezést nem kértek a buszokhoz. Ebből már az első évben botrány volt, ezért a BKV utólagosan felszereltette a járműveket légkondicionálóval, amelyek beszerelésével 2008-ra végeztek.

Ez a típus Szegeden sem ismeretlen, 2006-ban nyolc darab ilyet vett újonnan a Tisza Volán, de ebből mára csak kettő maradt a városban.