Az Mfor információi szerint célegyenesben vannak Szeged kapcsán egy a komárominál is jóval nagyobb buszgyár létesítéséről szóló tárgyalások. Azt írják, a város önkormányzata egy szerződés aláírására készül a kínai BYD elektromosjármű-gyártóval, amely egyrészt egy elektromosautóbusz-gyár létrehozásáról szólna a város közelében, egy 200 hektáros területen.
A 200 hektárnyi területről szóló hír egybeesik a Szegeder értesüléseivel. Sok jel arra mutatott, hogy a BYD építhet gyárat, ennek próbáltunk utánajárni korábban. Sem az önkormányzat, sem a BYD nem reagált akkor értesüléseinkre, miszerint a BYD gyára települne Szegedre, de Szijjártó Péter tárcája, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a szegedi önkormányzat is cáfolta, hogy akkumulátorgyár épülne ide, miután Béketelepen járt egy ázsiai delegáció. Az Mfor viszont úgy értesült, hogy
mégis lesz akkumulátorgyár,
csak nem Szegeden, hanem az innen 20 kilométerre lévő Kisteleken, ahol a szegedi buszgyárhoz kapcsolódóan egy 50 hektáros területen létesítenék ezt.
Már korábban is voltak jelei annak, hogy a BYD jöhet Szegedre. A KDNP-s Mihálffy Béla többször is járt Kínában az elmúlt időszakban, méghozzá Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter oldalán, aki ugye a külföldi beruházásokat szokta „intézni”. A homokhátsági és szegedi országgyűlési képviselő volt, hogy Sencsent látogatta meg, ami a BYD központja is, bár akkor nem volt egyértelmű, kikkel találkoztak. Mihálffy aztán Dunakeszin is járt a külügyminiszter oldalán, ekkor a szegedi elektromos buszokat is gyártó kínai BYD elnökével, Wang Chuanfuval tárgyaltak egy nem részletezett ügyben. Erről szóló kérdéseinkre azonban csak a Külügyminisztérium válaszolt, ám ebből sem derültek ki részletek.
A közelmúltban újból fellángolt a téma, legutóbb a G7 nevű portál írta meg, hogy egy kínai elektromosautógyártó tervezi magyarországi üzem létesítését, miután múlt héten Kína területén megrendezett Övezet és Út Fórum csúcstalálkozón Orbán Viktor miniszterelnök meglátogatta többek között a BYD sencseni üzemét, és megbeszéléseket folytatott a vállalat alapító-elnökével. Ezáltal egyre biztosabbá vált, hogy a kínai cég hazánkban tervez, de mivel Szegeden túl kicsi a terület egy új autógyárhoz, így valószínűbb volt egy e-buszgyár, míg az autógyár valószínűleg Budapest mellé kerülhet egy 500 hektáros földterületre.
Nyílt titok volt évek óta, hogy valami nagyberuházás készül Szegeden. Botka László polgármester szeptemberben megemlítette, hogy döntöttek a 300 hektáros ipari park kialakításáról, mivel „nagybefektetőkkel tárgyalunk hónapok óta a szegedi gazdaság fellendítése érdekében”. Lázár János építési és közlekedési miniszter, is hasonlóan utalt ilyenre, de tavaly Palkovics László egykori innovációs és technológiai miniszter, illetve idén Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter és Latorcai Csaba, a Miniszterelnökség területfejlesztésért felelős államtitkára is arról beszélt, hogy Szegeden is indulnak beruházások a következő években.