A G7 információi szerint egy kínai elektromosautógyártó tervezi, hogy magyarországi üzemet létesít. A spekulációk a BYD vállalatra, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójára irányulnak. A BYD jelenleg több európai országban fontolgatja a lehetséges helyszíneket, Magyarország a potenciális jelöltek listáján található a G7 szerint.
A múlt héten Kína területén megrendezett Övezet és Út Fórum csúcstalálkozón Orbán Viktor miniszterelnök, aki Putyin orosz elnökkel és Hszi Csin-ping kínai államfővel is találkozott, meglátogatta a BYD senzeni üzemét is, és megbeszéléseket folytatott a vállalat alapító-elnökével.
A BYD a múlt évben 1,86 millió akkumulátoros autót értékesített, amivel a hibrid modelleket is beleszámolva piacvezetővé váltak a szegmensben. A cég különösen az olcsóbb kategóriákban áll erős pozícióban, és rendkívül hatékony gyártási folyamatokat alakítottak ki, a lítiumbányászattól kezdve a mikrocsip-, akkumulátor- és autógyártásig terjedően.
Magyarországon a BYD több telephellyel rendelkezik, többek között egy kisebb, elektromos buszokat gyártó üzemmel Komáromban, egy akkumulátor-összeszerelő üzemmel Fóton, és egy Huawei telefonokat gyártó Pátyon, mivel a cég a BYD-hez tartozik.
Európában pedig, bár Kínában a vállalat értékesítése egy év alatt háromszorosára nőtt, az export csak most kezdett el igazán beindulni. Jelenleg 18 európai országban van jelen a cég, és éppen a múlt héten jelentették be a magyarországi piacra lépést három különböző típussal. Céljuk, hogy 2030-ra a három legnagyobb európai elektromos autógyártó közé kerüljenek.
A dömpingáras kínai elektromos autók miatt aggódó Európai Bizottság szeptemberben vizsgálatot indított a kínai exportőrök ellen, aminek eredményeként büntetővámok bevezetése is szóba jöhet. Ezért is lehet vonzó az európai gyártási lehetőség a kínai autógyártók számára.