Tamási Miklós, a Fortepan szerkesztője egy Facebook-bejegyzésben közölte, hogy „bírósággal fenyegette meg a Fortepant egy kedves levélben egy magát megnevezni nem kívánó, közfeladatokat ellátó és közpénzből gazdálkodó részvénytársaság”. A nekik küldött levélből nem idéznek a posztban, mivel a titokzatos küldő titoktartást követelt, ám a közgyűjtemény alapító-főszerkesztőjének válaszleveléből annyi kiderült, hogy az MTVA-ról van szó, erre utal a bejegyzés képe, illetve a szövegben is egyértelműsítve van.
Mindezt azért, mert a Rádió és Televízió Újság fotóhagyatékát dolgozták fel és tették közzé oldalukon, holott a képekkel a társaság nem is foglalkozott. Ahogy Tamási Miklós írja, „a Rádió és Televízió Újság fotóhagyatékát egy, a Magyar Rádiónál évtizedekig dolgozó szerkesztő mentette meg a kidobástól a Bródy Sándor utcai épületből”. Mivel a fotók az MTVA gyűjteményében nem szerepelnek, szerinte azt is gondolhatjuk, hogy a szerkesztő egy leletmentést hajtott végre, amikor azokat megosztotta a Fortepanon keresztül.
Az ügy érdekessége, hogy a képek között egy szegedi helyszín is van, az egyik Erky-Nagy Tibor fotógyűjtő két képeslapja, egy 1962-es szegedi városkép az Aradi vértanúk teréről a jelenlegi SZTK épületének ablakaiból. Ugyanettől az adományozótól egy Móricz Zsigmond körtéri látkép is a listán van, melyet töröltetni akarnak a köztévé részéről a Fortepan oldaláról. A listát a posztban lehet megtalálni.
Fotó: Erky-Nagy Tibor / Fortepan
A Fortepan szerkesztője továbbá kitárt arra is, hogy „minden fotó, ami az államszocializmus évtizedei alatt közpénzen készült, szabad és ingyenes felhasználással kell elérhető legyen. Akadályok és korlátozások helyett örüljünk annak, ha az utókor érdeklődik a XX. század eseményei, személyiségei, helyszínei iránt. Legyen ez a svábok kitelepítése, Kudlik Júlia műsorvezető, vagy a Móricz Zsigmond körtéri HÉV állomás. (...) Bírósági per helyett javaslom, hogy közelítsük az MTI és a Fortepan gyűjteményét egymáshoz, hogy közösen láttassuk és értelmezzük a sűrű huszadik századot!”
Hozzátette továbbá, hogy „Bauer Sándor fotóriporter hagyatékát a szerző családjától kaptuk meg. (...) Úgy érezzük, hogy a hagyaték a Fortepanon jó helyre került. A szerző korai, az MTI-nél készült képei a Rákosi-korszak kiemelkedő fontosságú, történeti dokumentumai a kiteljesedő diktatúra hétköznapjaiból”.