Tovább ritkítja a város a szegedi villamos- és trolibuszvonalakat

Nem a nyári menetrendhez képest ritkítják, hanem az azt megelőző tanévi időszakhoz képest. Ugyanakkor már a nyári menetrend végén is történt járatsűrítés néhány trolivonalon, így nagy változás nem mindenhol lesz.

Korábban megírtuk, hogy június 2-án lezajlott a Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság ülése. Ezen többek között a villamosok és trolik menetrendjének és vonalhálózatának módosítását is elfogadták. Ez azt jelentette, hogy már június közepétől is érvénybe léptek változtatások, például megszűnt a 7-es troli, visszajött a 6-os, de a 9-es útvonalát is megváltoztatták.

Aztán később, még a nyár végén is volt némi sűrítés. Ez a módosítás az 5-ös, a 8-as és a 10-es trolibuszokat érintette, azon belül is a reggeli és délutáni csúcsidőket. Ez azonban néhol már így is marad, mert a követési idők tulajdonképpen a szeptember 1-től is érvényes rendre álltak be.

A városüzemeltetési bizottság a Szegedi Közlekedési Kft. nyári időszakra vonatkozó menetrendi javaslatát a júliusi ülésén fogadta el, figyelemmel a forgalmi igények változására, valamint a megnövekedett energia- és üzemeltetési költségekre. Ezek alapján az SZKT villamos- és trolibuszhálózatán idén szeptember 1-jei üzemkezdettől 2023. június 15-i üzemzárásig az alábbiak szerint alakul a menetrend:

Villamosok

  • 2-es villamos: Tanítási időszakban a reggeli 6 perces követés helyett 78 percenként közlekedik csúcsidőben szeptember 1-jétől, azaz az óránkénti 10 villamos helyett már csak 8 lesz. Napközben ez 10 percenkénti követéssé alakul. A 2-es villamos végállomásról indulása minden nap összehangolásra kerül az 1-es jelzésű tram-trainnel.
  • 3/3F-es villamos: Szeptembertől hétköznap napközben 15 percenként közlekednek csúcsidőben a korábbi 12 perc helyett, vagyis az 5 jármű helyett már csak 4 lesz óránként egy irányban. A közös szakaszon  tehát Tarján és a Dugonics tér között  összehangolva, 78 percenként követik egymást a szerelvények. A 3-as vonalon az alacsonypadlós Pesa-villamosok 18 óra helyett 21 óráig közlekednének. Hétvégén a korábban elfogadottakhoz képest nem változna a menetrend.
  • 4-es villamos:Tanév alatti hétköznapon a járatok napközben 15 percenként közlekednek a szintén 12 helyett. Hétvégén itt is ugyanaz marad a járatsűrűség.

Trolibuszok

  • 5-ös troli: A reggeli és délutáni csúcsban a járatok 8–12 percenként, a Makkosházi körút és Újszeged közötti közös szakaszon 6–8 perces követés lesz. Egyéb időszakokban 20 percenként közlekednek, a 6-os trolikkal összehangolva, amely 10 perces követést jelent a közös részen. Hétvégén egész nap 20 percenként közlekednek a járatok a 6-os trolival hangolva.
  • 6-os troli: A tanév tartama alatti menetrendben a járatok munkanapokon és hétvégén egyaránt 20 percenként közlekednek, a fent említettekkel összhangban az 5-ös jelzésű trolibuszjáratokra hangolva.
  • 9-es troli:  iskolaidőszakban az eddigiekhez képest a reggeli csúcsidőben 10 perc helyett 12 perces, délutáni csúcsidőben 12 perc helyett 15 perces követéssel közlekednek, a 19-es trolival összehangolt közös szakaszon, vagyis a Mars tér és a Csillag tér között reggel 6 perces, délután 7–8 perces követés lesz. Egyéb időszakokban és hétvégén a járatok 20 percenként közlekednének.
  • 19-es troli: A 19-es járat ugyanolyan gyakorisággal közlekedne, mint a 9-es, azzal összehangolva. Tehát a reggeli csúcsidőben 10 perc helyett 12, délutáni csúcsidőben 12 perc helyett 15 perces követéssel. Egyéb időszakokban és hétvégén 20 percenként járnának.
  • 8-as troli: Az eddigi 5 perchez képest a reggeli csúcsban 6 perces követéssel járnak majd, a 10-es trolival közös szakaszon, vagyis a Berlini körút és a Klinikák között továbbra is összehangolva.
  • 10-es troli: Hasonlóan a 9/19-es trolikhoz, a 10-es járatnál ugyanaz a követés lesz, mint a 8-asnál, tehát 5 perc helyett 6 perc lesz a követés a reggeli csúcsban, a 10-es trolival összhangban.

Hozzátették, hogy a közszolgáltatási szerződésben előírtaknak megfelelően az alacsonypadlós járatok legalább óránkénti közlekedése a fentiek szerint megvalósul. Az átalakítás többletköltséget nem jelent a szegedi önkormányzatnak. Azonban nem csak a járatok ritkulnak, de a jegy- és bérletárak is nőnek, erről alábbi cikkünkben írtunk:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Nagyot emel iskolakezdéstől a közösségi közlekedés árain a város, de lesz egy csomó új jegytípus is

Ezer forinttal kerül majd többe iskolakezdéstől egy általános havi bérlet, míg 2024-től közel tízezer forint lesz ennek ára. Közben az SZKT bevezet egy csomó új jegytípust, amellyel valamivel olcsóbbá válik az utazás. A Körút napijegy ára a fizetőparkolási és a tömegközlekedési napijegyek együttes árához viszonyítottan kedvezőbb. Célja, hogy a belváros közlekedési terheltségét csökkentsék, ezzel egyidejűleg a közösségi közlekedés használatát pedig ösztönöznék. Ármustra és indoklás a város részéről.