Minderről az önkormányzat a hírportálján, a szeged.hu-n számolt be. A közösségi közlekedést június közepétől érintő változtatást azzal indokolják, hogy a koronavírus-járványnak is köszönhető utasszámcsökkenés hozza magával a menetrend-módosítást és a viszonylatok újragondolását.
A portál cikkében megjegyzi, az önkormányzat háromévente végeztet klasszikus, strigulázós utasszámlálást Szegeden. A legfrissebb adataik tavalyiak, azok alapján az rajzolódik ki, hogy a csökkenő utasszám mellett délután, illetve a koraesti időszakban hamarabb lecseng az utasok rohama, este 8 óra után elenyésző az utasszám a városvezetés szerint. Minderről Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester is beszélt a lapnak, aki szerint a szegedi tapasztalatok megegyeznek a nyugat-európaiakkal.
„154 ezerről 119 ezerre esett vissza a nap utasszám. Már jöttünk ki a koronavírus-járvány miatti szigorításokból, és már többen használtuk a közösségi közlekedést, de a pandémia előtti állapotokhoz képest jelentős a visszaesés. Ez nemcsak Szegeden van így, mindenhol a világon ezt lehet tapasztalni. Ennek több oka is van: az idősebbek még mindig kevesebbet utaznak, mint a járvány előtt, az aktív dolgozók jelentős részének pedig még mindig meg van engedve a home working” – mondta Nagy.
Az SZKT az utasszámcsökkenést nemcsak a menetrendben, hanem a hálózatban is leképezi, tehát lesznek járatok, amelyeknek ezentúl változik az útvonala a menetrendváltással, és
olyan vonal is lesz, ami egy az egyben megszűnik.
A villamosoknál értelemszerűen csak a menetrend módosul, itt járatritkítás lesz az alábbiak szerint.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
A trolibuszoknál már komolyabbak a változások. Itt nem csupán ritkítás és járatszámváltozás, de útvonalmódosítások is lesznek.
A szeged.hu azt írja, hogy mindezen változásokkal az SZKT éves szinten a villamosvonalakon több mint 96 millió forintot, a trolivonalakon 154,5 millió forintot takarít meg, tehát összességében 250 millió forintot. A fenti változtatásokat a városüzemeltetési bizottság csütörtöki ülésén tárgyalják.
Ahhoz képest, hogy még a bizottság a változást nem fogadta el, az SZKT a régi vonalhálózati térképek mellett már újakat is kiadott, ezek alább megtekinthetőek a fenti, módosított útvonalakkal és járatszámokkal:
Forrás: SZKT
Forrás: SZKT