Jöhetnek a szegedi Bolt-taxik, már sofőröket toboroz a cég

A közösségi médiában hirdeti a tallinni cég, hogy sofőröket keresnek Szegeden, így minden bizonnyal hamarosan a városban is elérhetők lesznek a Bolt-taxik. Taxiengedéllyel és egy nem túl öreg autóval bárkiből lehet boltos.

A Bolt egy észtországi központú vállalat, amely több mint 45 ország 400 városában üzemeltet személyszállítási, ételszállítási szolgáltatásokat és járműbérlést. A céget Markus Villig, egy 19 éves, középiskolás diák alapította 2013-ban azzal az elképzeléssel, hogy az összes tallinni és rigai taxit egyetlen platformra összesítse. Szülei 5000 euróval támogatták, illetve munkaidejükön kívül segítettek az ügyfélszolgálatban, míg Markus egy fejlesztő segítségével indította el az üzletet mTaksó néven.

Azóta rengeteg helyen érhetők már el, Magyarországon például Budapest mellett Debrecenben, Miskolcon, Nyíregyházán és Pécsen is, tehát annyira nem nagy szó, hogy Szegedre jöhetnek. A fővárosban a Wolt és a Foodpanda rendszeréhez hasonló ételkiszállítás is elérhető. Szegeden eddig nem voltak jelen, a napokban azonban intenzív közösségi média-kampányba fogtak „Vezess Szegeden a Bolttal” címmel.

A lényeg itt az igazából, hogy

a Bolt segítségével bárki lehet majd taxisofőr Szegeden,

ha megfelel néhány feltételnek. De alapvetően ez a cég koncepciója, hogy a platform segítségével akárki beregisztrálhatja saját autóját, hogy azzal szeretne taxizni, és ha megfelel, akkor mehet is. A hirdetés szerint két dolognak azonnal teljesülnie kell:

  1. szükség van taxiengedélyre, illetve
  2. egy 10 évnél fiatalabb személyautóra.

Utóbbi érthető, előbbi pedig a kormány hivatalos leírása szerint annak adható ki, akinél igazolt a személyes megbízhatóság, a szakmai alkalmasság, a megfelelő pénzügyi teljesítőképesség, és aki olyan személygépkocsival rendelkezik, amelyet a közlekedési hatóság – külön jogszabály alapján – személytaxi-szolgáltatás végzésére alkalmasnak minősített, és ezt igazolólappal tanúsítja. Egy ilyen engedély beszerzése úgy 10 ezer forint körül van, de az ügyintézés három hétig is eltarthat.

A cég egyelőre nem adott hivatalos tájékoztatást a szegedi indulásról, de amikor Pécsen megkezdték az év elején működésüket, megjelentettek egy közleményt, és azért sejthető, hogy hasonló kondíciók várhatók a napfény másik városában is. Pécsett a Bolt-utazások alapdíja 550 Ft, a kilométerdíj 350 Ft, a percdíj pedif 70 Ft. Annak érdekében, hogy minél több pécsi megismerje és kipróbálja a Bolt szolgáltatását, a vállalat az indulást követő első utazáshoz kötött promócióval várta utasait, melynek keretein belül 500 Ft-ot a Bolt állt az első három pécsi utazás árából.

De nemcsak az utasokat próbálták csábítani a Bolthoz; az első hat hónapban a pécsi sofőrök jutalékmentesen dolgozhattak a cég rendszerén keresztül, és egyéb kedvezményekkel is készültek. A Bolt ígérete az volt, hogy új, kedvező pénzkereseti lehetőséget biztosít a helyiek számára. A közleményben írtak még arról is, hogy 2022-es céljuk, hogy további magyar városokban is megjelenjenek, ami ugye úgy tűnik, meg is valósul.

Levélben kerestük Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármestert, aki annyit írt, hogy tudomása szerint nem volt kommunikáció a Bolt és az önkormányzat között semmiről, tehát abszolút piaci alapon jön a cég. Szerinte ha az egyéb szabályokat is betartják, akkor nincs akadálya, hogy ilyen szolgáltast nyújtsanak Szegeden, és arra sem számít, hogy ez a szolgáltatás radikálisan átalakítaná a helyi közlekedési viszonyokat. Kerestük a Boltot is, hogy megtudjuk, mik a céljaik, mikor, milyen tarifákkal és milyen körülmények között indulnak el Szegeden, de a cég csak későbbre ígért tájékoztatást.