Sűrű napon vagyunk túl a tram-train szempontjából. Mindez kezdődött azzal, hogy már kora reggel balesetezett a 007-es számú szerelvény a Boldogasszony sugárúton. Ekkor a szegedi 1-es és 2-es villamosok is leálltak, pótlóbuszok közlekedtek egy szakaszon, míg a tram-train csak Rókusig járt. Az autó és a vasútvillamos is elég komolyan megsérült az ütközéstől, így várhatóan sokáig kiesik a forgalomból ez a jármű:
Fotó: MÁV
Aztán amikor már azt hittük, megvolt a ”nap híre”, jött még sajnálatos esemény bőven: először egy szerelvény leállt Algyőnél negyed órára, ami miatt a teljes vonalon pótlóbuszozni kellett. Szerencsére nem sokkal rá ez a hiba elhárult, így legalább Rókusig be tudtak jönni a vasútvillamosok Vásárhelyről.
Ez még semmi, az igazi krach utána ütött be: a 004-es szerelvény áramszedője Rókuson megakadt, majd a vasútállomás és az Izabella híd között mintegy 50 méter hosszan leszakította a felsővezetéket, így megbénítva a vonalat Szegeden. A helyreállításig, azaz fél hétig pótlóbuszok jártak a vonalon, csak a kettes villamos közlekedett menetrend szerint, ráadásul számos járatot kivettek a menetrendből ideiglenesen.
Fotó: Garai Szakács László / Szeged.hu
Végül a Hódmezővásárhelyről Szegedre 18:31-kor induló járat lett volna este az első teljes útvonalon közlekedő vasútvillamos a Mávinform szerint, de nem ilyen egyszerű a történet: a Szeged vasútállomásról 18:01-kor és 20:01-kor Hódmezővásárhelyre induló, valamint a Hódmezővásárhely állomásról Szegedre 18:08-kor induló vasútvillamosok műszaki hiba miatt nem közlekedtek.
A nap végére jött az igazi istencsapás az SZKT Facebook-bejegyzése alapján: a 19:05-kor a Hódmezővásárhelyről Szeged-Rókus vasútállomásra érkező tram-train már a teljes szegedi vonalon, azaz Szeged vasútállomásig közlekedett ugyan, de az 1-es villamos január 17-éig, azaz a hétfői üzemkezdésig nem közlekedik, várhatóan a felsővezeték teljes helyreállításáig nélkülöznünk kell tehát a szegedi szakaszon.