Mint azt tegnap megírtuk, a próbák során néhány blama is kiderült, így Szegeden nem tudnak full kapacitáson próbázni a szerelvények. Ugyanis az SZKT meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, emiatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét. A tramtrain-járművek használatakor viszont lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség.
A baj akkor jött elő, amikor az egy szakaszon lévő, akár 2–3 jármű együtt gyorsított, és a jelenlegi infrastruktúra nem bírta a terhelést. A meglévő 1000 amperes áramkorlátozással a jármű lomhává vált, emiatt a MÁV-START Zrt. kérése, hogy emelni lehessen a jármű beállított maximális áramfelvételén. A próbafutások idejére az SZKT a fenti probléma miatt korlátozta a járművek közlekedését, csak egy tram-train közlekedhet az 1-es villamosvonalon egyidejűleg.
Nem vizsgálták meg eddig, hogy a szegedi villamosközlekedést állátó áramfejlesztő képes lesz-e tartani a lépést a tram-train megjelenésévél. A próbák során lett világossá, hogy kapacitásfejlesztés kell, amire a MÁV ad 70 millió forint támogatást az SZKT-nak.