Lassan másfél hónapja nyílt meg az európai uniós forrásból finanszírozott, 30 milliárd forintos állami program, mellyel elektromos autó vásárláshoz igényelhető támogatás. Az eddigi vásárlási preferenciák adatait a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium adta ki a Vezess.hu kérdésére.
A portál azt írja, teljesen az igénylő vállalkozásra van bízva, hogy milyen típusú járművet vásárol, semmiféle szűkítés nem szerepel a kiírásban. Ennek ellenére érték olyan vádak az állami programot, hogy a kormány a BYD-re szabta az elektromosautó-vásárlási támogatást, bár ezt azóta cáfolták. Érdekesség, hogy az a BYD értékesítette a legtöbb autót állami támogatással, mely csupán 2023 végén kezdte meg a forgalmazást hazánkban.
Több mint 2000 pályázat érkezett eddig másfél hónap alatt, a legkeresettebb tíz márka eredményei a következők:
A listáról természetesen számos márka maradt le, melyeknél kisebb volt az érdeklődés. Ezek összesen 428 darabos eladási számmal büszkélkedhetnek, mely a teljes pályázati mennyiség 20 százaléka.
A BYD modelljei közül, ha nem is sokkal, de az Atto 3 a legnépszerűbb hazánkban, de jól fogy a márka összes típusa, hiszen mind a négy modell olyan akkumulátorral rendelkezik, amivel a legnagyobb támogatás vehető igénybe, írja az autós portál.
A program egy jármű beszerzését az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8–4 millió forinttal segítheti. A 10 fősnél kisebb vállalkozások legfeljebb egy, a 10 és 49 fő közöttiek legfeljebb öt, az 50 és 249 fő közöttiek legfeljebb tíz, az ennél nagyobbak legfeljebb tizenhat járművet szerezhetnek be, egy cégre így összesen akár 64 millió forint támogatás is juthat.