Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is összeszámolta a hvg.hu, melyik volt Magyarország legproblémásabb vasútvonala 2023-ban. Ezúttal is a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján rakták össze a hibalistát, ám a baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe, mondván ezeket nem a vasúton kell számonkérni. Ugyanígy extrém időjárási esemény sem ért.
A lap cikke szerint az első helyen nem született meglepetés, a legproblémásabb ismét a Budapest–Záhony vonal lett a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. A Budapest–Cegléd elővárosi vonal a szegedi InterCity-vonatok szempontjából is jelentős. A második Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza vonal sokáig esélyes volt az elsőségre is, ám végül alulmaradt.
A Szeged környéki vonalak javítottak helyezésükön. Kiesett ugyanis a tíz legproblémásabb közül a Szeged–Békéscsaba vonal, a 13. helyig ment le. Évek óta bérelt helye van a lista top tíz helyezésén túl a Cegléd és Szeged közötti vonalnak is, ami viszont
épphogy befért a huszadik helyre, annyira kevés volt a 38,5 hibapont.
A békéscsabai vonalnak, ahol részben a TramTrain is közlekedik, ezzel szemben 59 pontot sikerült összegyűjtenie. Egy olyan vonal is akadt, ahol egyelőre nem volt gond: a november végén újranyitott Szeged–Szabadka vasút magyarországi része.
A lap szerint a „módváltott”, vagy bezárt tíz vonal többségén nem voltak komoly gondok, amelyek indokolták volna a vasúti forgalom megszüntetését. Sőt, egész évben egyetlen hibapontot lehetett felírni két vonalnál. Bár az Újszeged–Mezőhegyes, a Mezőhegyes–Battonya és a Balassagyarmat–Ipolytarnóc nem a teljes vonalat jelenti, ezért nem tudták külön a bezárt szakaszt pontozni. A teljes lista a hvg.hu cikkében látható.