„A világ egyik legnagyobb autógyártója, a kínai BYD először Pécset kereste meg, de Péterffy Attiláék (Pécs független polgármestere) befektetőellenessége elriasztotta a céget, és az óriási beruházást Szegeden valósítja meg inkább” – ez Hoppál Péter pécsi fideszes parlamenti képviselő és Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi városházi frakcióvezetője közös évindító sajtótájékoztatóján derült ki.
„A legnagyobb kártételt a világ legnagyobb elektromos autógyárának, a BYD-nek idetelepülésének az elmulasztása jelentette, amely először Pécsett tájékozódott, a Nemzeti Befektetési Ügynökség először Pécsre hozta a tulajdonosokat, de a pécsi baloldali városvezetés nem volt képes lehetőséget kínálni arra, hogy ez a világra szóló beruházás, ami több ezer munkahely teremtését és milliárdnyi iparűzési adó fizetését jelentette volna, Pécsre jöjjön” – árulta el a részleteket Hoppál Péter.
A bama.hu tudósítása megjegyzi, Hoppálék szerint „Gyurcsány Ferenc pécsi jelöltje, Péterffy Attila politikai küldetést hajt végre, nem pedig a pécsiek programját”. A város leszakadását pedig a júniusi választáson lehet megállítani, véli a fideszes képviselő. Az általa elmondottak kísértetiesen hasonlítanak arra, amikkel korábban a helyi szegedi kormánypárt is vádolta Botka Lászlót, amiért nem Szegedre jött például a Mercedes-Benz autógyára. Hoppál kijelentéseivel kapcsolatban kerestük a pécsi városvezetést, illetve a befektetési ügynökséget is, amint válaszolnak, közzétesszük.
Még karácsony előtti héten jelentette be Botka László polgármester és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, hogy Szegeden építi fel első európai gyárát a kínai BYD. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója akkumulátorokat a hivatalos bejelentés szerint nem, ellenben elektromos autókat gyárt majd az üzemben. A beruházás a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása a külügyminiszter szerint.