Korábban sajtóhírek szellőztették meg azt, hogy a Ningbo Zhenyu Technology 65,9 millió dolláros, mintegy 23 milliárd forintos beruházással hozna létre gyárat Debrecenben, amelyben az elektromos autók akkumulátoraiban használt precíziós alkatrészeket gyártanak majd 2027 végétől. Ezt akkor a Külügyminisztérium tagadta, mondván a beruházás még nem fix, és újabb akkugyár egyébként sem épül Magyarország második városába.
Ha úgy nézzük, ez utóbbi igaz, hiszen csak alkatrészeket fognak gyártani. Ám egyre inkább úgy tűnik, a gyár valóban Debrecenben épülhet meg, erről Ungár Péter LMP-s képviselő kérdezte írásban a külgazdasági és külügyminisztert, melyet a 24.hu szúrt ki. Az is a kérdések között szerepelt, hogy vajon mekkora lesz a tervezett gyár vízigénye, és mennyi állami támogatást ígértek be a kínai vállalatnak.
Ungár levelére végül Szijjártó Péter helyett Menczer Tamás válaszolt, bár nem a kérdésekre: „A beruházásokról minden esetben a tárgyalások lezárása után Szijjártó Péter tájékoztatja a közvéleményt, ahogy ez az elmúlt években folyamatosan meg is történt.”
Mint ismert, Debrecenben mind a kínai CATL, mind az Eve Power akkugyárat épít több százmilliárdos értékben, az előbbi miatt összehívott év eleji közmeghallgatáson lincshangulat alakult ki, a főispánt lehazaárulózták, ráadásul eltüntették azt a szakértői tanulmányt, ami a város vízellátását is veszélyeztető óriási vízfogyasztásra hívta fel a figyelmet.