Négy óra alatt Ceglédig sem ért el, képtelen hazajutni az utolsó szegedi vonat

Az ismert körülmények, vagyis a péntek esti heves esőzések, példátlanul elgatyázták a vasúti közlekedést. Mármint tényleg példátlanul. Hajnali fél egykor, amikor e sorok íródnak, nagyjából harmincöt olyan vonat van még úton Magyarországon, amelynek késése meghaladja az egy órát.

A Mávinform sorra számol be a késések okairól és részleteiről, előbbiek közt áram nélkül maradt vagy leszakadt felsővezetékek, sínekre dőlt fák, sőt, még sínre dőlt fának ütközött vonat is szerepel. A legtöbb késés a Balaton környékén és Kelet-Magyarországon van, de a ceglédi, illetve szegedi vonalakat sem kímélte az időjárás.

Nagykőrös és Cegléd között este tíz után ment ki az áram a felsővezetékből, már emiatt jelentős késések voltak kilátásban a vonalon. Este tizenegykor arról számolt be a MÁV, hogy Ceglédbercel-Cserő és Cegléd között meghibásodott a felsővezeték, ezért szünetel a vonatforgalom.

A 728-as számú, Budapestről 20:59-kor indult utolsó szegedi InterCity éppen „nem jutott át” a kiesett szakaszon, és jelenleg a nyílt pályán vesztegel mintegy három óra késéssel, ami egyelőre folyamatosan növekszik.

Fél egykor azt közölték, hogy „a nyílt vonalon veszteglő vonatok utasait pótlóbusz szállítja Ceglédig, ahonnan a felsővezeték helyreállítása után vonattal utazhatnak tovább”. Ha esetlen ön vagy ismerőse a vonaton rekedt, írjon nekünk a hello@szegeder.hu mailcímünkre: milyen a hangulat, hogyan vészelik a viharos veszteglést, mik a kilátások?

A Szeged és Hódmezővásárhely között hétvégén éjszaka is közlekedő tram-trainek egyébként gond és késés nélkül járnak.

Az ország vasúti térképe 00:50-kor

Forrás: vonatinfo.mav-start.hu