„Pontosan egy évvel ezelőtt hirdettek eredményt a Nyugati pályaudvar megújítására és a vasúti kínálat bővítése érdekében a pályaudvar kapacitásának duplájára növelésére kiírt tervpályázaton” – írja Facebook-posztjában Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár, aki Lázár János érkezésével és a Technológiai és Ipari Minisztérium megszűnésével lemondott, miután a közlekedési terület az Építési és Beruházási Minisztériumhoz került. A szóban forgó projektről lapunk is beszámolt.
Vitézy elmondta, a Nyugati pályaudvar megújítására közvetlen európai uniós forrást nyertek, tehát az országnak eleve járó forrásokon felül. A támogatási szerződést a Lázár János vezette közlekedési tárca „a szankciós politikára”, valamint „a rezsicsökkentés megvédésére” hivatkozva felmondta és a forrást visszaadta, a pénz így más uniós országok közlekedési projektjeit finanszírozza majd, méghozzá tudomása szerint a Balti-államok fővárosait összekötő új vasútvonalat.
Vitézy arra is kitért, hogy Lázár a múlt héten a budapesti vasúti hálózat fejlesztését „presztízsberuházásnak” nevezte, mondván, helyette vidéken kell fejleszteni. „Mesterséges főváros–vidék szembeállítást” emleget, pedig a fejlesztésből nemcsak a budapestiek részesülnének: „Mivel a Nyugati pályaudvar tényszerűen Budapesten van, kapacitásának bővítése legkevésbé sem csak a budapestiek ügye – a miskolci InterCityn vagy a monori zónázón többnyire nem fővárosi utasok ülnek.”
Vitézy Dávid szerint, „aki tehát a budapesti vasúti fejlesztéseket, így például az ország legforgalmasabb, mégis kapacitáshiánnyal küzdő es végletesen lerobbant infrastruktúrájú központi pályaudvarának fejlesztését akarja megakadályozni, valójában legkevésbé sem a fővárossal szemben kedvez a vidéknek, hanem csak általánosságban a magyar vasúti közlekedés fejlődését hátráltatja”. Az egykori államtitkár az osztrák, cseh és lengyel példák mellett az ellenzéki vezetésű Budapestet is pozitívan emlegette a projektben.