A Telex vette észre, hogy a mai Magyar Közlönyben jelent meg, milyen projektekkel indul neki a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának. Mint írják, a projektek közül Lázár János javaslata alapján nagy meglepetésre kivették a Nyugati pályaudva továbbtervezésére vonatkozó szerződést. Ez azért is meglepő a lap szerint, mert erre a projektre Magyarország már elnyert 1,1 milliárd forintot, így inkább visszafizetjük a pénzt, minthogy a tervezést folytassák.
A lap megemlíti cikkében, hogy a projekttel a kormány tavaly október 24-én még egyetértett és támogatta azt, a mostani hivatalos indoklás szerint viszont „a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése” miatt lett a tervezés lefújva. Ami azért furcsa, mert már akkor is jelen volt a helyzet, így a Telex információi szerint egyesek a projekt lefújása mögött inkább politikai csatározást látnak.
A Szegeder is beszámolt a tervekről annak idején. A Nyugati pályaudvar és környezetének megújításáról szóló nemzetközi építészeti tervpályázat még tavaly márciusban zárult, melynél 12 sztárépítész is versengett, végül a világhírű brit építésziroda, a Grimshaw Architects nyerte azt. A pályaudvar megújítása egy több mint egy évtizedes távlat lenne, hiszen csak az építkezés legalább 12 évig tartana.
A projekt során a vonatokat bevinnék a föld alá, ott kialakítva az új pályaudvart, mely a zsákutcás fejpályaudvar helyett átmenővé alakulna, így egy Duna alatti alagútban továbbhaladva a szélrózsa minden irányába átszállás nélkül eljuthatnánk. A mai, felszíni Nyugati pályaudvar az Eiffel-csarnokkal együtt pedig egy közösségi térré alakulna a sok zölddel, ugyanakkor mégis meghagyva 13 vágányt a felszínen.