E-roller, mint segédmotoros kerékpár: elkészült az új szabályozás tervezete, Lázár János dönt róla

Az elektromos rollerekre vonatkozó KRESZ-módosítás szerint a 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak. A tervezet elkészült, és átkerült a Lázár János vezette közlekedési minisztériumhozmondta a Magyar Nemzetnek Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár.

Az elektromos rollerekre vonatkozó szabályozás illeszkedni fog az uniós nagyvárosokban már életbe lépett formulához Révész szerint, erről mi is írtunk korábban. A kerékpárokra is érvényes szabályok a kis sebességű e-rollerekre, segwayekre és a rollermegosztó szolgáltatások eszközeire vonatkoznak majd. A 25 kilométer/óránál nagyobb végsebességű, gyors rollerek más szabályozás alá esnek: már segédmotoros kerékpárnak minősülnek majd.

Ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben – magyarázta Révész Máriusz.

Az államtitkár azt nyilatkozta, hogy a kerékpárosok nyolcvan százalékának van jogosítványa is. Állítása szerint a balesetek többségét a szabályok be nem tartása okozza, mely egyaránt vonatkozik autósra, kerékpárosra és rolleresre. Révész Máriusz úgy gondolja, a közlekedési morál megváltoztatására lenne leginkább szükség, mert Magyarország az egyik olyan uniós tagország, ahol a legmagasabb a közúti halálozás.

„Célszerű lenne bevezetni az általános iskolákban a közlekedési alapvizsgát. Azt szeretnénk, ha az európai nagyvárosokhoz hasonlóan a gyerekek még 12 éves koruk előtt levizsgáznának” – közölte a Magyar Nemzettel.