Kiderült, jó lesz-e az InterCity-re az új vármegye- és országbérlet: igen, de nem mindegyik kocsira

Külön közleményt adott ki a MÁV vasárnap, mert néhány részlet nem volt egyértelmű a vármegye- és országbérletekel kapcsolatban. Ami a szegediek és a megyében élők számára fontos: a tram-trainre is érvényes lesz, a helyi járotakra nem. A Budapest–Szeged InterCity-ken azonban vannak olyan vagonok, amelyekre érvényes lesz.

A vármegye- és országbérlettel a helyjegyköteles (feláras) vonatok nem vehetők igénybe, továbbá első osztályú kocsiban vagy prémium szakaszban sem lehet majd az új bérletekkel utazni – még a felár vagy a kocsiosztály-különbözet kifizetése mellett sem.

A félreértést a MÁV szerint sokak számára az okozta, hogy a feláras és nem feláras kocsikat egyaránt továbbító vonatok – mint amilyen a szegedi Napfény InterCity – nem feláras kocsijaiban a vármegye- vagy országbérletekkel is lehet majd utazni. Ezt a közlemény külön nem részletezi, de itt a másodosztályú, gyorsvonati részre kell gondolni, amiket a vasúttársaság jellemzően fülkés Bd-kocsikkal ad ki.

Az újfajta bérletek nem lesznek érvényesek a településhatárokon belül közlekedő helyi járatokon, viszont a vasútvillamoson igen. A helyközi (távolsági) buszokra és a MÁV-START járataira a városhatáron belül is felszállhatnak a két új bérlettípus tulajdonosai anélkül, hogy külön jegyet vagy bérletet kellene váltaniuk.

Az utasoknak mindig arra a területre érvényes bérlettel kell rendelkezniük, amely vármegyében a kiindulási- és a célállomásuk van. Ugyanakkor egy vármegyére szóló bérlet is elég lesz, ha a busz vagy vonat ugyan két megyét is érint, de a célállomás ugyanabban a vármegyében van, mint az indulóállomás és az utas nem száll le a járműről a másik vármegyében.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder