Lázár János szeretne véget vetni az autósokkal szemben zajló inkvizíciónak

„A közlekedés ügyéért is felelős miniszterként határozottan képviselem: az autósok üldözését és démonizálását be kell fejezni” – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter még a múlt héten Debrecenben, a hajdú-bihari kereskedelmi és iparkamara gazdasági fórumán, melyről most osztott meg részleteket közösségi oldalán.

Lázár a fórumon úgy fogalmazott: beruházási miniszterként azzal kezdte a munkáját, hogy nem alapköveket helyezett el, hanem alapköveket szedett fel: 302 beruházást függesztett fel a kormány az idén, 2140 milliárd forint értékben. „Ez a háború rezsije a beruházások frontján Magyarország tekintetében” – mondta.

Lázár János tegnap megosztott videórészletében arról beszélt, hogy december elsejével véget ér az autóüldözés korszaka Magyarországon. Továbbá szeretne annak az inkvizíciónak véget vetni, ami az autósok ellen zajlik ma szerinte akár szabályozás, közvélekedés, vagy politikai színtéren. Megemlítette, hogy arra fogja kérni az önkormányzatokat és a kormányzatot is, hogy hagyják békén az autósokat, hagyják abba Magyarországon az autósok üldözését” addig, amíg rendeklezésre nem áll megfelelő színvonalú kötöttpályás közlekedés.

Megemlítette, egyébként minisztersége óriási lehetőség a MÁV átszervezéséhez, szerepének újragondolásához. Az országot sínre kell tenni” – utalt a miniszter a vasútfejlesztési tervekre, de felhívta a figyelmet, amíg ez megvalósul „fejezzék be az autósok üldözését Magyarországon”, „az autóhasználókat nem lehet ellehetetleníteni, sőt támogatni kell” – mondta. Hozzátette, alapvető változás lesz a fejlesztéspolitikában, számára a vidék az első, a vidéki beruházások, építkezések, közlekedési fejlesztések támogatása.

Egy másik videójában arról szólt a miniszter, hogy „ma azért működik a Volán és a MÁV is jól, közmegbecsüléssel körülvéve”, mert 57 ezer kiváló munkavállaló dolgozik nekik. Lázár szerint ennek a nagy számú létszámnak köszönhető, hogy az egyébként rossz infrastrukturális viszonyok közepette, negyven éves járműparkkal és lerobbant  pályával rendelkező vállalatok – utalva itt az állami vasúttársaságra – képesek ma ezen a színvonalon működni. Ezért Lázár normális és kiszámítható partnere szeretne lenni ezen munkavállalóknak.