A hvg.hu egy cikkben szedte össze és pontozta az ország vasútvonalait aszerint, hogy melyik volt a legproblémásabb a tavalyi évben. Míg mi mindennap szembesülünk azzal, hogy hol a Budapestre közlekedő InterCity, hol a tram-train késik meghibásodás miatt, az a kép alakulhat ki, hogy ezek szörnyen megbízhatatlanok, eközben nem látjuk az ország többi részén uralkodó helyzetet.
Az is igaz, hogy például Budapest környékén sokkal terheltebbek és forgalmasabbak a vonalak, így a hibalehetőség is több, emiatt is lehet az, hogy a Szeged-környéki vonalak csak a 13. és 15. helyeket hozták. Továbbá érdekesség, hogy 2020-ban jóval kevesebb hibapontot kapott összesen a MÁV (2020-ban egész évre a 721,5 ponthoz képest 2021-re 1807 pontot), ennek oka a vírushelyzet és a MÁV eltérő hibakommunikációja is lehetett.
A metódus a következő volt:
- 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont.
- 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés.
- Fél pont jár, ha csak egy vonat késik vagy egy vonatpár marad ki.
- A baleset miatti leállásokat nem vették figyelembe, mondván ezeket nem a vasúton kell számonkérni.
- Nem számítanak az olyan leállások sem, amelyeknek az oka valamilyen extrém időjárási esemény, mint például ha fa dől a sínre. A hőség és a havazás miatti gondokért azonban adtak hibapontot.
- A vonalak listáját a MÁV hivatalos besorolásából vették át, vagyis például egy monori meghibásodás a Budapest–Záhony vonalhoz tartozik, nem a Cegléd–Szeged vonalhoz. Ha a MÁV több vonalra is kiírja a hibát, akkor mindnél beleszámolták.
A lista a következőképpen alakult a 2021-es évre:
- Budapest–Cegléd–Debrecen–Záhony – 264,5 pont
- Budapest–Újszász–Békéscsaba–Lőkösháza – 168,5 pont
- Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely – 165 pont
- Budapest–Győr–Rajka – 109,5 pont
- Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes – 109 pont
- Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs – 99,5 pont
- Budapest–Vác–Szob – 95 pont
- Budapest–Lajosmizse–Kecskemét – 74,5 pont
- Székesfehérvár–Szombathely – 52,5 pont
- Rákos–Piliscsaba – 49 pont
- Székesfehérvár–Tapolca – 38,5 pont
- Hatvan–Szolnok – 32 pont
- Szeged–Békéscsaba – 31 pont
- Győr–Celldömölk – 29,5 pont
- Cegléd–Szeged – 28 pont
- Szerencs–Nyíregyháza – 28 pont
- Győr–Veszprém – 27 pont
- Budapest–Kelebia – 27 pont
- Hatvan–Somoskőújfalu – 26,5 pont
- Budapest–Esztergom – 26 pont
A Szeged–Békéscsaba vonal esetében megjegyezték, hogy decemberben ugrott egy nagyot felfelé a pontszám, ami egy picit sem meglepő: ennek a vonalnak a része a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train. Itt november 29-én indult el az első járat, 30-án pedig már le is állt járműmeghibásodás miatt. Kisebb-nagyobb hibák ezután is voltak, de máris látszott, hogy mi történik, ha nagyobb lesz a forgalom.