Mégis magyarokat alkalmazna külföldiek helyett a makói gumigyár

Külföldi vendégmunkások elengedésével biztosítaná a makói gumigyár a helyiek foglalkoztatásátírta némileg váratlanul az Indexnek a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Az üzem mostanában azzal került be a hírekbe, hogy a dolgozók szerint főleg a több mint 20 éve ott dolgozó magyar nemzetiségű foglalkoztatottakat rúgtak ki, akik faliújságról tudták meg elbocsátásuk tényét.

A német gumiipari gyárban nagyjából 150 indonéz vendégmunkás dolgozott az erről szóló hírek idején. Lázár János építési és közlekedési miniszter elfogadhatatlannak nevezte az esetet, és úgy fogalmazott egyik rádióinterjújában, hogy mindent el fog követni azért, hogy a cég ne kapjon kormányzati támogatást, sőt azt is fizesse vissza, amit eddig kapott.

A vállalat viszont azt írta közleményében, hogy a makói gyárról megjelent hírek „számos alkalommal nem a valós makói helyzetet tükrözték, mivel hiányos vagy harmadik fél által félreértelmezett információk alapján készültek”. A makói gumigyár most azt ígéri, hogy a jövőben igyekszik elkerülni a hasonló eseteket úgy, hogy több információt osztanak meg arról, hogyan érintik az autóipari átalakulások a makói gyár működését.

Most éppen arról írtak az Inexnek, mivel megváltoztak a piacon a szabályozási keretek, a vásárlói szokások, és ennek következtében az autógyártók terve is, általános keresletcsökkenés állt be az autópiacon. Ezért ők is gyártanak alkatrészeket belső égésű és elektromos járművek számára egyaránt. Egyéb lépések mellett a vezetőségnek a változó ügyféligényekhez kell igazítani a dolgozói létszámot, melyet

a korábban helyi munkaerőhiány miatt felvett, de hamarosan lejáró szerződésű harmadik országbeli munkavállalók elengedésével tervez elérni.

Azt ígérik, hogy a jövőben helyi kollégák átképzésével pótolják az év végéig távozó mintegy 90 főt. Ezzel a lépéssel szerintük „a gyár a helyi, saját munkatársainak teszi lehetővé a felszabaduló kölcsönzött pozíciók betöltését”.

Mint ismert, nemrég Radics Gábor szakszervezeti vezetőt 27 év után rúgták ki a szegedi gumigyártól. Ennek pontos okát Radics nem árulhatta el, mivel azt a cég „üzleti titoknak” minősítette, megosztását pedig „jogsértésként értékeli”. A vállalat közleményében „minden munkavállalónkra vonatkozó, kötelező érvényű” értékek és szabályok megsértésére utalt.