„Én ennek a magyarázatát nem tudom, nem értem. Amennyire a helyzetet a vasutas kollégáktól megértettem, az alapján ahogy a tehervonatok tudnak nappal közlekedni, úgy a személyvonatok is tudnának” – nyilatkozta Vitézy Dávid vasárnap az RTL Híradónak.
A volt közlekedési államtitkár ezt kifejezetten azzal kapcsolatban mondta, hogy a tehervonatok eddig csak éjszaka közlekedhettek a biztosítóberendezés hiánya miatt, ezt ugyanakkor hétfőtől a MÁV nappal is engedélyezi – a személyvonatok elindulását azonban nem.
A MÁV szombaton azt közölte, hogy a biztosítóberendezés telepítésével és üzembehelyezésével kapcsolatos vállalkozói hiányosságok miatt vált szükségessé a Szeged–országhatár közötti vasúti személyforgalom elindításának későbbre halasztása. Szerintük a vizsgálati eredmények arra mutatnak rá, hogy a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem volt megkezdhető, ezért az üzemengedély kiadása továbbra sem lehetséges.
Ennek ellenére a teherforgalmat – ami a Budapest–Belgrád-vonal felújítása miatt kerül Szegeden keresztül – hétfőtől már nappal is. „A teherforgalom kiterjesztése október utolsó hetével a nappali időszakra is megtörténhet. A személyforgalom esetében ugyanakkor a meghirdetett menetrend, illetve az ütemezett határátlépések és határvizsgálatok biztosítása csak a berendezések megfelelő működésével lehetséges” – írta a MÁV szombati közleményében.